Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Elena Ion-Cauris a creat Kidstory, o platformă care vinde jucării şi care a listat peste 1.000 de produse. A pornit cu 500 de lei investiţia în platformă, sute de e-mailuri trimise către producători şi un prim stoc care a costat 8.000 de dolari

14.01.2025, 00:05 Autor: Alexandra Matei

 Kidstory funcţionează astăzi prin vânzările directe din platformă, care ajung la clientul final, dar şi prin livrarea către magazine partenere  Portofoliul cuprinde peste 15 branduri, iar jucăriile se adresează copiilor între 18 luni şi zece ani.

Elena Ion-Cauris a plecat din bancă şi a decis să dezvolte un proiect antreprenorial propriu, iar în 2020 a pornit Kidstory, o platformă online pe care a listat până azi circa 1.000 de jocuri şi jucării, care ajung la copiii din toată ţara.

„Am început în 2020, atunci a fost punctul zero al acestei aventuri în antreprenoriat. Am cochetat cu partea aceasta copilărească pentru că devenisem mamă. Îmi plăceau poveştile şi cărţile pentru copii. Căutam jucării pentru copiii mei şi atunci cred că a fost ceva natural care m-a chemat către acest domeniu. Am lucrat ca responsabil clientelă în divizia de corporate a unei bănci austriece de la noi de pe piaţă şi timp de zece ani am cunoscut şi am lucrat cu antreprenori români, iar energia lor m-a făcut să îmi doresc să am ceva al meu, o afacere a mea”, a povestit ea. Proiectul său a început cu investiţia în platformă, care s-a rdicat la 500 de lei şi cu sute de e-mailuri trimise către producători de jucării din întreaga lume pentru a-şi căuta partenerii cu care să pornească la drum. Următorul pas a fost crearea unui mic stoc de jucării produse de un brand din Hong Kong, care nu era pe piaţa românească. Investiţia pentru acest stoc, îşi aminteşte ea, a fost de 8.000 de dolari. Acela a fost începutul. Acum, portofoliul cuprinde peste 15 branduri, iar jucăriile listate în platformă se adresează copiilor între 18 luni şi zece ani. „Avem produse care fac legătura corectă între ecrane şi jucării fizice. Le înţeleg necesitatea, e ceva ce nu putem interzice pe termen lung, însă putem face ca timpul petrecut în faţa ecranelor să fie educativ”, a mai adăugat Elena Ion-Cauris. Proiectul său funcţionează astăzi prin vânzările directe din platforma pe care sunt listate jucăriile, care ajung la clientul final, dar şi prin livrarea către magazine partenere. În echipa Kidstory sunt în prezent patru oameni. 

Segmentul de vârstă doi-cinci ani, menţionează fondatoarea platformei Kidstory, este cel care aduce cele mai multe vânzări.

Unul dintre produsele vedetă de anul trecut, care s-a vândut foarte bine, în special în perioada Crăciunului, a fost un joc care face legătura între fizic şi ecrane, numit Pixicade. Este un joc care poate fi folosit de copii începând cu vârsta de şase ani, cu ajutorul părinţilor sau de la zece ani, singuri, explică ea. „Este un kit creativ prin care copiii pot desena pe foaie un joc, îl scanează cu aplicaţia Pixicade şi el se transformă într-un joc real pe telefon sau pe tabletă.”

Un alt joc foarte bine vândut, mai adaugă aceasta, a fost Atlasul Virtual, care integrează realitatea virtuală, însă la mare căutare au fost şi jucăriile creative.

„Anul 2024 a fost un an bun. Am încheiat cu o cifră de afaceri de circa 3 mil. lei, aproape dublu faţă de 2023”, a precizat Elena Ion-Cauris.

Pentru ea, antreprenoriatul este ca un roller coaster şi, deşi provocările sunt nelipsite atunci când eşti pe cont propriu, nu s-ar mai vedea înapoi în poziţia de angajat. În cei cinci ani de business, antreprenoarea a învăţat că unul dintre cele mai importante aspecte este consecvenţa.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania