♦ Casele produse de Modulary Factory din Piatra Neamţ au 3,2 m lăţime şi 12 m lungime şi pot fi conectate între ele ♦ În prezent, fabrica funcţionează cu cinci angajaţi şi are o capacitate de producţie de patru căsuţe pe lună.
Modulary Factory, un business început în 2020, în plină pandemie de COVID-19, este locul în care familia Dussenne produce case modulare din lemn, pe care le lucrează integral în cadrul fabricii din Piatra Neamţ şi pe care apoi le comercializează în ţară şi, în curând, şi în străinătate. Modulary Factory este numele firmei din Piatra Neamţ, iar brandul sub care sunt promovate casele este Modulary.
Catherine Dussenne, cofondatoarea busiÂnessului din Piatra NeamÅ£, fiica lui Antoine Dussenne, un antreprenor de oriÂgine belgiană care a mai avut afaceri în zoÂna de producÅ£ie de căsuÅ£e din lemn, susÅ£ine că a face parte dintr-o afacere precum Modulary Factory este e ÅŸansă importantă ÅŸi o oportunitate de a demonstra ce poate face din ipostaza de antreprenor.
„Ceea ce oferim noi faţă de alte firme ÅŸi este foarte important pentru clienÅ£ii noÅŸtri este faptul că reuÅŸim să eliminăm ideea de ÅŸantier, de a găsi ÅŸef de ÅŸantier, de a găsi oameni care să lucreze sau de mizeria care se produce pe un ÅŸantier. Noi producem totul la noi în fabrică ÅŸi apoi le livrăm clienÅ£ilor ca pe niÅŸte piese de lego. CăsuÅ£ele pot fi lipite una de cealaltă sau puse una deasupra celeilalte. Practic, sunt niÅŸte moÂdule, care au în general în jur de 3,2 m lăţime ÅŸi pot ajunge până la 12 m lungime. Ele sunt standard, dar pot fi adaptate în funcÅ£ie de modul în care sunt folosite ÅŸi de câte astfel de case sunt cumpărate de către un client“, a spus Catherine Dussenne.
Structura unei astfel de căsuÅ£e costă minimum 6.000 de euro, acesta fiind un preÅ£ de bază, pentru cea mai simplă structură. PreÅ£urile nu sunt standard, conform cofondatoarei, deoareÂce fiecare client îşi doreÅŸte alte dimensiuni, iar singura limită privind preÅ£ul acestor căsuÅ£e este bugetul clientului.
Catherine Dussenne povesteÅŸte că primul prototip realizat în cadrul Modulary Factory a fost început în iunie ÅŸi finalizat în două sau trei săptămâni. ÃŽn preÂzent, fabrica funcÅ£ionează cu cinci angajaÅ£i ÅŸi are o capacitate de producÅ£ie de patru căsuÅ£e modulare pe lună, care se va extinde datorită cererii mari.
CăsuÅ£ele de tip glass house, un produs de bază al afacerii, sunt niÅŸte case modulare cu acoperiÅŸ în două ape cu o parte a acestuia vitrată, exÂplică antreprenoarea, care sunt potrivite pentru zonele de pădure sau plaje, întrucât oferă un peisaj aparte. „Am făcut trei astfel de proÂduse, unul este expus în Băneasa, în BucureÅŸti pentru vizioÂnări, unul este expus la RugineÅŸti, în NeamÅ£ ÅŸi încă unul, la IaÅŸi, la Crama Gramma“. Fondatorul craÂmei Gramma din IaÅŸi a apreciat produsele Modulay Factory ÅŸi a solicitat mai multe astfel de căsuÅ£e pe care le va amplasa în mijlocul viei.
Avantajul acestui tip de busiÂness, în care sunt produse case moÂdulare de dimensiuni reduse ce pot fi conectate între ele, este acela că se adresează atât clienÂÅ£ilor care îşi doresc case mici, cât ÅŸi clienÅ£ilor care vor să construiască case mai mari.
„Nu te poţi prezenta unui public din ţări diferite cu aceleaşi produse, aşa că am decis să creăm nişte prototipuri care să fie strict pentru clienţii români. Am urmărit care sunt tendinţele pieţei şi am început să lucrăm la două prototipuri pe care le vom pune pe piaţă pentru clienţii din România, dar nu excludem varianta de export. De altfel, 40 de căsuţe vor merge şi către export“.
Catherine Dussenne susţine că experienţa tatălui ei în lucrul cu lemnul este esenţială în businessul de familie Modulary Factory, pentru că în fabrică se lucrează strict pe structură de lemn.
Intrarea în acest business a fost, pentru tânăra antreprenoare, un pas important, întrucât, povesteşte ea, după ce a terminat Facultatea de Sociologie din Cluj s-a simţit dezorientată. „Businessul începe să crească şi felul în care noi alegem să abordăm toată afacerea este ceva ce atrage. Pentru noi este foarte important să folosim în afacerea noastră ceea ce avem la noi în ţară“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE