Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Dussenne produce la Piatra Neamţ case modulare din lemn pentru piaţa internă şi pentru export. „Le livrăm clienţilor ca pe nişte piese de lego“. Cea mai simplă structură de casă modulară costă 6.000 de euro

20.03.2021, 10:44 Autor: Alexandra Matei

♦ Casele produse de Modulary Factory din Piatra NeamÅ£ au 3,2 m lăţime ÅŸi 12 m lungime ÅŸi pot fi conectate între ele â™¦ ÃŽn prezent, fabrica funcÅ£ionează cu cinci angajaÅ£i ÅŸi are o capacitate de producÅ£ie de patru căsuÅ£e pe lună.

Modulary Factory, un business început în 2020, în plină pandemie de COVID-19, este locul în care familia Dussenne produce case modulare din lemn, pe care le lucrează integral în cadrul fabricii din Piatra NeamÅ£ ÅŸi pe care apoi le comercializează în Å£ară ÅŸi, în curând, ÅŸi în străinătate. Modulary Factory este numele firmei din Piatra NeamÅ£, iar brandul sub care sunt promovate casele este Modulary.

Catherine Dussenne, cofondatoarea busi­nessului din Piatra Neamţ, fiica lui Antoine Dussenne, un antreprenor de ori­gine belgiană care a mai avut afaceri în zo­na de producţie de căsuţe din lemn, susţine că a face parte dintr-o afacere precum Modulary Factory este e şansă importantă şi o oportunitate de a demonstra ce poate face din ipostaza de antreprenor.

„Ceea ce oferim noi faţă de alte firme şi este foarte important pentru clienţii noştri este faptul că reuşim să eliminăm ideea de şantier, de a găsi şef de şantier, de a găsi oameni care să lucreze sau de mizeria care se produce pe un şantier. Noi producem totul la noi în fabrică şi apoi le livrăm clienţilor ca pe nişte piese de lego. Căsuţele pot fi lipite una de cealaltă sau puse una deasupra celeilalte. Practic, sunt nişte mo­dule, care au în general în jur de 3,2 m lăţime şi pot ajunge până la 12 m lungime. Ele sunt standard, dar pot fi adaptate în funcţie de modul în care sunt folosite şi de câte astfel de case sunt cumpărate de către un client“, a spus Catherine Dussenne.

Structura unei astfel de căsuţe costă minimum 6.000 de euro, acesta fiind un preţ de bază, pentru cea mai simplă structură. Preţurile nu sunt standard, conform cofondatoarei, deoare­ce fiecare client îşi doreşte alte dimensiuni, iar singura limită privind preţul acestor căsuţe este bugetul clientului.

Catherine Dussenne povesteÅŸte că primul prototip realizat în cadrul Modulary Factory a fost început în iunie ÅŸi  finalizat în două sau trei săptămâni. ÃŽn pre­zent, fabrica funcÅ£ionează cu cinci angajaÅ£i ÅŸi are o capacitate de producÅ£ie de patru căsuÅ£e modulare pe lună, care se va extinde datorită cererii mari.

CăsuÅ£ele de tip glass house, un produs de bază al afacerii, sunt niÅŸte case modulare cu acoperiÅŸ în două ape cu o parte a acestuia vitrată, ex­plică antreprenoarea, care sunt potrivite pentru zonele de pădure sau plaje, întrucât oferă un peisaj aparte.  „Am făcut trei astfel de pro­duse, unul este expus în Băneasa, în BucureÅŸti pentru vizio­nări, unul este expus la RugineÅŸti, în NeamÅ£ ÅŸi încă unul, la IaÅŸi, la Crama Gramma“. Fondatorul cra­mei Gramma din IaÅŸi a apreciat produsele Modulay Factory ÅŸi a solicitat mai multe astfel de căsuÅ£e pe care le va amplasa în mijlocul viei.

Avantajul acestui tip de busi­ness, în care sunt produse case mo­dulare de dimensiuni reduse ce pot fi conectate între ele, este acela că se adresează atât clien­ţilor care îşi doresc case mici, cât ÅŸi clienÅ£ilor care vor să construiască case mai mari. 

„Nu te poţi prezenta unui public din ţări diferite cu aceleaşi produse, aşa că am decis să creăm nişte prototipuri care să fie strict pentru clienţii români. Am urmărit care sunt tendinţele pieţei şi am început să lucrăm la două prototipuri pe care le vom pune pe piaţă pentru clienţii din România, dar nu excludem varianta de export. De altfel, 40 de căsuţe vor merge şi către export“.

Catherine Dussenne susţine că experienţa tatălui ei în lucrul cu lemnul este esenţială în businessul de familie Modulary Factory, pentru că în fabrică se lucrează strict pe structură de lemn.

Intrarea în acest business a fost, pentru tânăra antreprenoare, un pas important, întrucât, povesteşte ea, după ce a terminat Facultatea de Sociologie din Cluj s-a simţit dezorientată. „Businessul începe să crească şi felul în care noi alegem să abordăm toată afacerea este ceva ce atrage. Pentru noi este foarte important să folosim în afacerea noastră ceea ce avem la noi în ţară“.

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

â–º Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

â–º ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania