Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Dussenne produce la Piatra Neamţ case modulare din lemn pentru piaţa internă şi pentru export. „Le livrăm clienţilor ca pe nişte piese de lego“. Cea mai simplă structură de casă modulară costă 6.000 de euro

20.03.2021, 10:44 Autor: Alexandra Matei

♦ Casele produse de Modulary Factory din Piatra Neamţ au 3,2 m lăţime şi 12 m lungime şi pot fi conectate între ele În prezent, fabrica funcţionează cu cinci angajaţi şi are o capacitate de producţie de patru căsuţe pe lună.

Modulary Factory, un business început în 2020, în plină pandemie de COVID-19, este locul în care familia Dussenne produce case modulare din lemn, pe care le lucrează integral în cadrul fabricii din Piatra Neamţ şi pe care apoi le comercializează în ţară şi, în curând, şi în străinătate. Modulary Factory este numele firmei din Piatra Neamţ, iar brandul sub care sunt promovate casele este Modulary.

Catherine Dussenne, cofondatoarea busi­nessului din Piatra Neamţ, fiica lui Antoine Dussenne, un antreprenor de ori­gine belgiană care a mai avut afaceri în zo­na de producţie de căsuţe din lemn, susţine că a face parte dintr-o afacere precum Modulary Factory este e şansă importantă şi o oportunitate de a demonstra ce poate face din ipostaza de antreprenor.

„Ceea ce oferim noi faţă de alte firme şi este foarte important pentru clienţii noştri este faptul că reuşim să eliminăm ideea de şantier, de a găsi şef de şantier, de a găsi oameni care să lucreze sau de mizeria care se produce pe un şantier. Noi producem totul la noi în fabrică şi apoi le livrăm clienţilor ca pe nişte piese de lego. Căsuţele pot fi lipite una de cealaltă sau puse una deasupra celeilalte. Practic, sunt nişte mo­dule, care au în general în jur de 3,2 m lăţime şi pot ajunge până la 12 m lungime. Ele sunt standard, dar pot fi adaptate în funcţie de modul în care sunt folosite şi de câte astfel de case sunt cumpărate de către un client“, a spus Catherine Dussenne.

Structura unei astfel de căsuţe costă minimum 6.000 de euro, acesta fiind un preţ de bază, pentru cea mai simplă structură. Preţurile nu sunt standard, conform cofondatoarei, deoare­ce fiecare client îşi doreşte alte dimensiuni, iar singura limită privind preţul acestor căsuţe este bugetul clientului.

Catherine Dussenne povesteşte că primul prototip realizat în cadrul Modulary Factory a fost început în iunie şi  finalizat în două sau trei săptămâni. În pre­zent, fabrica funcţionează cu cinci angajaţi şi are o capacitate de producţie de patru căsuţe modulare pe lună, care se va extinde datorită cererii mari.

Căsuţele de tip glass house, un produs de bază al afacerii, sunt nişte case modulare cu acoperiş în două ape cu o parte a acestuia vitrată, ex­plică antreprenoarea, care sunt potrivite pentru zonele de pădure sau plaje, întrucât oferă un peisaj aparte.  „Am făcut trei astfel de pro­duse, unul este expus în Băneasa, în Bucureşti pentru vizio­nări, unul este expus la Rugineşti, în Neamţ şi încă unul, la Iaşi, la Crama Gramma“. Fondatorul cra­mei Gramma din Iaşi a apreciat produsele Modulay Factory şi a solicitat mai multe astfel de căsuţe pe care le va amplasa în mijlocul viei.

Avantajul acestui tip de busi­ness, în care sunt produse case mo­dulare de dimensiuni reduse ce pot fi conectate între ele, este acela că se adresează atât clien­ţilor care îşi doresc case mici, cât şi clienţilor care vor să construiască case mai mari. 

„Nu te poţi prezenta unui public din ţări diferite cu aceleaşi produse, aşa că am decis să creăm nişte prototipuri care să fie strict pentru clienţii români. Am urmărit care sunt tendinţele pieţei şi am început să lucrăm la două prototipuri pe care le vom pune pe piaţă pentru clienţii din România, dar nu excludem varianta de export. De altfel, 40 de căsuţe vor merge şi către export“.

Catherine Dussenne susţine că experienţa tatălui ei în lucrul cu lemnul este esenţială în businessul de familie Modulary Factory, pentru că în fabrică se lucrează strict pe structură de lemn.

Intrarea în acest business a fost, pentru tânăra antreprenoare, un pas important, întrucât, povesteşte ea, după ce a terminat Facultatea de Sociologie din Cluj s-a simţit dezorientată. „Businessul începe să crească şi felul în care noi alegem să abordăm toată afacerea este ceva ce atrage. Pentru noi este foarte important să folosim în afacerea noastră ceea ce avem la noi în ţară“.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone