Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Idee de business din copilăria la bunici. Iulia Zamfir face accesorii din lemn sub brandul Lemneria. „Contează mult să ai colaborări cu magazine pentru că oamenii vor să vadă produsele“

20.12.2019, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Bijuteriile şi accesoriile create în atelier de Iulia Zamfir sunt din lemn de stejar, iar costul unui colier este cuprins între 45 şi 70 de lei.

Iulia Zamfir a vrut propriul business încă de pe băncile facultăţii, iar în toam­na lui 2018 a început să lucreze la bijuteriile sub brandul Lemneria, în care a investit iniţial 350 de euro din economiile proprii. După ce a încheiat câ­teva colaborări şi a participat la târguri, tâ­nă­ra antreprenoare vrea să dezvolte şi mai mult afacerea, păstrând însă specificul tradiţional.

„Copilăria mea a fost la bunici, într-un sat de munte unde eram înconjurată de pădure, iar verdele pe mine mă fascina, mă liniştea. Acest lucru m-a determinat să lucrez şi să transmit oamenilor faptul că lemnul este foarte preţios, are o semnificaţie aparte, are multă energie şi acest lucru m-a determinat să aduc lemnul în spaţiul urban“, a povestit Iulia Zamfir.

Antreprenoarea se ocupă singură de afacere, de la conceptul produsului până la producţie, vopsirea lemnului şi ulterior vânzarea sau livrarea bijuteriilor.

Cei 350 de euro investiţi iniţial au mers în materia primă şi aparatură pentru a realiza produsele, ulterior investind profitul din vânzări.

„Am luat totul de la zero, părinţii mei sunt profesori, dar un atu al meu a fost inves­ti­ţia mică - provocări mici. Pe parcurs, am înce­put să investesc mai mult, provocările sunt mai mari, mi-am pus probleme mult mai mari. Lemnul este românesc, lemn de stejar, lucrez mult să eficientizez materialul, nu este o risipă“, a mai spus Iulia Zamfir.

Ea a precizat că a ales lemnul de stejar pen­tru că în zona unde a copilărit era pădure de foioase, dar şi pen­tru că textura, culoarea lemnului i se par po­tri­vite pentru bijuterii. Procesul de producţie du­rează de la jumătate de oră în cazul formelor geometrice până la peste două ore pentru century care implică şi cusătură.

„Lucrez singură, de la concept la pro­ducţie, promovare, vânzare, livrarea în Bucureşti. Mă interesează interac­ţiunea umană. Vreau ca oamenii să des­copere Lemneria ca un brand uman, personal, nu ca pe o linie de producţie în masă“, a mai spus Iulia Zamfir.

Bijuteriile sub brandul Lemneria pot fi găsite în două magazine fizice, dar şi pe Facebook şi Instagram, pagini pe care le-a crescut organic.

„Contează mult să ai colaborări cu maga­zi­ne pentru că oamenii vor să vadă pro­du­sele. Trebuie să observ câţi clienţi fideli am, fiind doar un an de când am început busi­nessul, majoritatea comenzilor au venit de la oameni care au mai comandat deja“, a mai spus Iulia Zamfir.

Antreprenoarea vrea să deschidă şi un site prorpiu pentru a vinde produsele, aces­ta fiind unul dintre obiectivele pentru anul 2020.

Cele mai căutate produse sunt cele geometrice, cele tradiţionale atră­gând clientele pentru că majoritatea sunt fe­mei. Cele mai aglomerate perioade pentru busi­ness sunt perioada mărţişorului şi sărbă­to­rile de Crăciun, când oamenii caută cadouri.

Mai multe detalii pe  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero

„Bijuteriile au o poveste, iar acest lucru trebuie transmis mai departe, persoana care o poartă trebuie să rezoneze. Clientele mele sunt speciale şi simt energia lemnului, este un material special, rar întâlnit pe această piaţă a bijuteriilor handmade, ceea ce îl face special şi le determină pe doamne să îl cumpere“, a mai spus Iulia Zamfir.

Ea a mai spus că încearcă să aducă autenticitatea poporului român în produsele pe care le realizează, iar în 2020 vrea să îşi concentreze atenţia spre promovare, atât în cadrul târgurilor de profil, cât şi online.

„Am întâlnit foarte multe provocări care m-au format ca persoană în primul an de business, iar eu am transpus aceste învăţături în afaceri şi creştem împreună, când cresc eu, creşte şi proiectul. Am fost deschisă provocărilor. Odată ce am pornit pe acest drum am zis că trebuie să continui indiferent de piedici, provocări. Cât timp ai un vis şi faci totul cu multă implicare, ajungi să treci peste orice“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania