Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. O idee de business care face călătoriile cu copiii mai uşoare. Victoria Damian, fondatoarea OTO TOTS: Vrem ca părinţii să găsească la noi totul când pleacă în călătorie. Am început cu jucăriile, dar ne extindem

08.01.2025, 00:05 Autor: Roxana Petrescu

Victoria Damian a lansat la începutul anului trecut OTO TOTS (ototots.ro), un magazin online cu un scop bine definit, acela de a face călătoriile cu copiii mai uşoare. Primul pas a fost o selecţie de jucării atent gândită pentru călătoriile cu trenul, maşina sau avionul, pentru că fiecare are particularitatea sa. Dar planul Victoriei este de a extinde universul OTO TOTS astfel încât el să includă toate elementele necesare, de la jucării, la cărucioare sau alte obiecte care au un numitor comun, portabilitatea.

„Am făcut marketing şi logistică în Republica Moldova, de acolo sunt, apoi am început să lucrez în agenţii de publicitate şi am fost expusă la destul de multe proiecte. Apoi ne-am mutat în Bucureşti unde mi-am continuat activitatea în digital, dar mereu am fost într-o permanentă căutare de sine fără ca asta să însemne că nu îmi plăcea ce făceam“, spune Victoria Damian, fondatoarea OTO TOTS, în cadrul unui nou episod al Afaceri de la Zero, emisiunea ZF dedicată 100% micilor antreprenori. Pe fondul unei situaţii personale, Victoria începe să lucreze tot mai multe remote şi astfel a câştigat puţin timp pentru a-şi îndeplini un vis, antreprenoriatul.

„Când eşti deschis, oportunităţile vin, important este să ştii să le filtrezi.“ Ideea afacerii sale a pornit de la jucării. „Am vrut să mă duc în China la un târg, dar era prea departe şi atunci am ales Turcia, era o expoziţie mare acolo. Mi-am luat bilet ca să nu mă răzgândesc. Abia apoi mi-am anunţat soţul că în luna martie 2023 plecăm la o expoziţie.“ Acolo a fost primul contact, iar furnizorii identificaţi atunci au rămas alături de OTO TOTS şi acum.

Revenită de la târgul din Turcia, Victoria şi-a dat seama că mai are nevoie de timp şi de bani pentru a-şi lansa afacerea aşa cum şi-a imaginat-o, dar nu a stat degeaba. Până a acumulat resursele necesare, pe cont propriu a dezvoltat brandul şi a gândit în detaliu platforma. La început de 2024, afacerea OTO TOTS a fost lansată. 

„Nu am inventat nimic, dar ceea ce facem noi este să facem un filtru, adică aducem într-un loc jucăriile care sunt potrivite pentru călătorii. Ne focusăm pe jucării cu magneţi, jucării mici.“ Selecţia este organizată pe categorii de călătorii pentru că, după cum spune chiar Victoria, este foarte diferit să organizezi rucsacul unui copil pentru o călătorie cu avionul, trenul sau maşina. Lucrurile au mers bine, astfel că Victoria deja se gândeşte la transformarea OTO TOTS într-un agregator care să conţină tot ce este necesar pentru a călători frumos cu copii, de la jucării la cărucioare sau alte obiecte unite de o caracteristică, portabilitatea.

„Jucăriile sunt doar o categorie cu care am început. Vrem ca parintele să găsească la noi orice are nevoie când pleacă într-o călătorie. Tot ce înseamnă portabil şi adaptabil vrem să fie la OTO TOTS“, mai spune Victoria.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntre­prin­deri şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania