Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ioana Căbuz a creat brandul de cămăşi de noapte Solluna, produs în tiraje mici, într-o fabrică din Iaşi. „E necesar ca un business să ajungă la 100.000 de euro în 3-5 ani, pentru că altfel rămâne doar o jucărie“

08.06.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Designul pijamalelor Solluna este realizat de Ana Alexe, un designer român, materialele sunt aduse din Turcia, iar producţia este realizată de o fabrică din Iaşi.

Ioana Căbuz a dat naştere brandului Solluna, sub care produce cămăşi de noapte realizate din cupro, un material mătăsos, care rezultă din resturile de bumbac şi are proprietăţile acestuia. Businessul a început anul trecut, în plină pandemie de Covid-19, în urma unei investiţii de 30.000 de euro, bani obţinuţi atât din surse proprii, cât şi prin finanţare bancară.

„Solluna este visul şi viziunea mea. Eu sunt o iubitoare a somnului şi a lucrurilor frumoase şi mi s-a părut că pijamalele sunt foarte aproape de tot ceea ce simt eu că vreau să exprim. Cupro este materia primă de bază în crearea cămăşilor de noapte. Ne-am îndrăgostit de el şi nu vrem să mai folosim altceva. Cred că va rămâne în ADN-ul brandului. Pandemia a venit şi cu bune şi cu rele. Într-adevăr, oamenii au ţinut mai mult de bani şi nu au mai cumpărat la fel de multe haine, dar în acelaşi timp, au purtat mai mult pijamale, cred că şi-au dorit să fie mai deosebite şi cred că Solluna a venit la fix în acest context“, a spus Ioana Căbuz.

Sub brandul Solluna există în prezent şase modele de rochii de noapte, fiecare dintre ele venind în două culori – alb şi roz –, însă pe lângă aceste produse de bază, mai sunt şi câteva accesorii, cum ar fi măşti de dormit sau elastice de prins părul, care sunt realizate din resturile de material. Designul pijamalelor este făcut de Ana Alexe, un designer român, precizează aceasta, materialele sunt aduse din Turcia, iar producţia se face la o fabrică din Iaşi.

„Fabrica din Iaşi este partenera noastră. Noi suntem un client mic, facem tiraje de 50 de bucăţi per model. Am început cu un tiraj de 300 de bucăţi în total. Deocamdată suntem în punctul în care ei ne susţin să creştem şi spaţiu de creştere există“.

Ioana Căbuz menţionează că brandul încă îşi caută audienţa potrivită şi se află în discuţii cu diverse marketplace-uri online. „Cred că oportunitatea este în marketplace-uri, dar pentru brandul acesta cred că e nevoie de un marketplace mai curatoriat, cu o audienţă mai selectată“.

Deschiderea unui magazin fizic este un plan mai îndepărtat, după cum spune antreprenoarea, astfel că momentan ea îşi propune să ajungă mai degrabă în magazine multibrand sau pop-up shops. Cel mai ieftin produs regăsit pe site sub brandul Solluna costă 75 de euro, iar cel mai scump, 110 euro. Publicul ţintă al produselor sunt femeile.

Ioana Căbuz susţine că a fost un prim an greu şi speră în 2021 la o cifră de afaceri de 10.000 de euro.  Cele mai mari piedici pe care aceasta le-a întâlnit, pe măsură ce a clădit afacerea sa, sunt capacitatea de a fi consecventă şi la cel de-al doilea job, cel de antreprenor, dar şi greutatea de a găsi audienţa şi lipsa de experienţă în vânzări.

„Cred că e necesar ca un business să ajungă la afaceri de 100.000 de euro în 3-5 ani, pentru că altfel rămâne doar o jucărie“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania