Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ioana Mihai a creat brandul de colivă Mori şi vrea să schimbe eticheta negativă pusă acestui desert. „Îmi plăcea foarte mult coliva şi mi se părea nedrept că trebuie să aştept o înmormântare sau un parastas să pot să mă bucur de dulcele meu preferat.”

13.12.2024, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

Cu experienţă din publicitate, domeniul în care a lucrat, cu o piaţă încă liberă şi mai ales cu ambiţia de a schimba o percepţie, Ioana Mihai a pornit pe drumul antreprenoriatului în 2024, creând brandul de colivă Mori – colive de viaţă. Investiţia iniţială a fost de circa 20.000 de euro, iar desertul este produs în laboratorul propriu din Capitală.

El ajunge la clienţi prin alte businessuri din domeniul HoReCa, prin social media, dar şi prin aplicaţia Tazz. Planurile fondatoarei urmăresc deschiderea unei locaţii fizice. „Reţeta e clasică. Am luat-o din familie, de la mama, care a luat-o de la bunica şi am îmbunătăţit-o, am adus variante ale ingredientelor care sunt mai moderne. Adică în loc de lămâie rasă este o lămâie confiată bio, este un extract pur de portocale şi de lămâie, astfel încât gusturile sunt mai rafinate, mai ecologice şi mai diferite. Există diverse tipuri de reţete de fierbere, iar coliva este preparat tradiţional, ne rămâne în minte gustul aşa cum am mâncat-o prima oară când eram copii”, a spus Ioana Mihai.

Ea a renunţat la jobul full time în publicitate pentru a se dedica proiectului antreprenorial. Fondatoarea a ales numele Mori pentru brand pentru că are o rezonanţă profundă în cultura română, există expresii precum mori de poftă, mori de drag, care înseamnă, de fapt, ceva pozitiv. În plus, de la expresia din latină „memento mori”, brandul poate fi înţeles şi accesat şi de către străini.

„Gen Z, targetul cel mai tânăr comercial, este foarte interesat de acest produs pentru că e ceva interesant, local, dar modernizat. Mulţi dintre ei nu ştiau ce este coliva pentru că au trăit la oraş, poate nu au fost atât de implicaţi în ritualuri bisericeşti”, a mai spus Ioana Mihai.

Ea crede că prin faptul că brandul se găseşte la mai mulţi parteneri a ajuns astfel la clienţi mai uşor, iar acum are cereri de la alte businessuri din ţară, din Braşov, Craiova, Iaşi, Timişoara, pentru a trimite produsele. Încă nu a găsit o posibilitate logistică pentru distribuţie, dar este un plan pentru anul 2025.

„Aş vrea ca brandul Mori să ajungă un unul reprezentativ pentru România, să aibă tracţiunea de a duce coliva la statutul de desert asociat unei culturi. Aşa când ne gândim la italieni şi ne amintim de tiramisu, aşa aş vrea să fie coliva pentru români”, a mai spus Ioana Mihai.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania