Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iuliana Asoltanei, fondatoarea brandului de bijuterii cu acelaşi nume, iasoltanei.ro: „Sursa cea mai importantă de inspiraţie provine din natură. Ne puteam îmbrăca în gri, în negru, în alb, desigur, dar cred că avem nevoie de o mică ancoră din care să ne hrănim”

29.12.2021, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

Iuliana Asoltanei a pornit propriul brand de bijuterii în 2009 şi speră să ajungă la 30.000 euro în 2022.

Antreprenoarea Iuliana Asoltanei a pus cunoştinţele din domeniul artei la lucru pentru brandul de bijuterii care îi poartă numele, reuşind să transforme în 2009 un hobby în business. Planul pe termen lung este deschiderea unui magazin fizic, iar targetul pentru anul 2022 este ca vânzările de bijuterii unicat să atingă 30.000 euro.

„Brandul meu a pornit în primul rând din pasiune şi continuă în proporţie de 60% din pasiune, din nevoia mea personală de a purta şi avea nişte bijuterii interesante. În 2008 am cochetat şi am transformat pasiunea asta într-un hobby. În 2009 mi-am înfiinţat un PFA cu care am pornit la drum. Am investit în primele materiale şi am participat la diverse evenimente şi târguri”, a povestit Iuliana Asoltanei.

Ea a explicat că feedback-ul este important pentru ea, mai ales că fiecare persoană poartă şi are nevoi diferite de la bijuteriile pe care le alege. Înainte de a porni propriul business, Iuliana Asoltanei se ocupa de partea de grafică în industria jocurilor pe calculator. Totuşi, ea a cochetat cu lumea artei încă din şcoală, urmând liceu şi facultate de artă.

„Clienţilor le ofer de la cercei mai mici care pornesc de la 150 de lei ca preţ, până la piese mai deosebite care pot fi inele de logodnă unice, pot fi coliere mai deosebite sau broşe cu semnificaţie specială. Sunt multe mame tinere care primesc cadou o bijuterie cu semnificaţie, eventual marcată data şi anul în care s-a născut primul copil”, a mai spus antreprenoarea.

De asemenea, printre clienţii Iulianei Asoltanei sunt şi persoanele care vor să refacă bijuterii din tezaurul propriu, să le adapteze stilului propriu.

Deşi în mare parte creează bijuterii unicate, antreprenoarea face şi serii mici de produse, mai ales în perioadele de vârf pentru vânzarea de bijuterii – Crăciunul sau mărţişorul.

„În general lucrez singură pe partea de bijuterie, dar în momente în care există mai multe comenzi sau nişte cerinţe speciale am două persoane cu care lucrez în regim de colaborare, deci punctual pe anumite chestiuni”, a mai spus Iuliana Asoltanei.

Procesul de producţie al unei bijuterii porneşte cu partea de prototip, iar ulterior este purtată de antreprenoare pentru a vedea cum se simte cu produsul. Clienţii pot găsi bijuteriile pe site-ul iasoltanei.ro, dar şi în două magazine fizice în Bucureşti şi Sibiu. Înainte de pandemie, numărul magazinelor cu care colabora era mai mare, însă criza sanitară a închis multe firme.

„Sursa cea mai importantă de inspiraţie provine din natură. Mi se pare că în viaţa asta agitată pe care o trăim şi pe foarte repede înainte, în marile oraşe mai ales, există o foame de natură, de frumos. Ne puteam îmbrăca în gri, în negru, în alb, desigur, dar cred că avem nevoie de o mică ancoră din care să ne hrănim”, a mai spus Iuliana Asoltanei.

Ea plănuia să deschidă un atelier şi un magazin fizic, însă în prezent a pus această mişcare pe aşteptare, din cauza incertitudinii dată de pandemie.

Luna decembrie este printre cele mai aglomerate inclusiv pentru businessul de bijuterii. Totuşi, pandemia a schimbat modul în care clienţii ajung la branduri. De exemplu, în cazul Iulianei Asoltanei, dacă în trecut circa 80% erau vânzările fizice, în magazine, în prezent acest procent s-a înjumătăţit.

„Motivaţia şi pasiunea mă hrănesc în continuare să creez, să fac bijuterii noi şi cred că fiecare dintre noi avem în continuare nevoie foarte mare de frumos, tocmai din cauza faptului că pandemia ne-a lovit într-o zonă foarte sensibilă, în care nu mai avem control asupra planurilor pe care le facem. Cred că flexibilitatea şi alinierea la valorile personale este chestia cea mai importantă care mă susţine în continuare, şi ca artist, şi ca antreprenor”, a mai spus Iuliana Asoltanei.

Ea şi-a propus să ajungă la 30.000 euro afaceri în 2022, chiar peste nivelul din anul 2021. Odată cu schimbările din viaţa sa, devenind mamă, antreprenoarea spune că simte lipsa unei organizări şi a unui plan concret de afaceri.

„Pasiunea te poate duce departe, dar până la un anumit punct. Am nevoie de nişte paşi mai organizaţi, cu ajutorul cărora să mă pot dezvolta în continuare”, a mai explicat Iuliana Asoltanei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania