Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Laurenţiu Oprea şi Georgiana Chelu au dezvoltat spaţiul de co-working 360HUB, cu 16 membri în prezent şi contracte pe termen lung care generează afaceri de 260.000 de lei. „Rentabilitatea unui astfel de business vine odată ce el ajunge la un grad de ocupare de măcar 70%.“

21.06.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Laurenţiu Oprea din Bucureşti a creat în 2016 spaţiul de co-working 360HUB, unde şi-a propus să adune oameni din mai multe domenii – cum ar fi freelanceri, antreprenori aflaţi la început de drum sau specialişti din domeniul juridic –, iar astăzi, la cinci ani de la înfiinţare, alături de  Georgiana Chelu, care s-a alăturat businessului ceva mai târziu, spune că s-a ajuns la un grad de ocupare al spaţiului de 95%, fiind două firme şi 16 membri care lucrează zilnic din birourile hub-ului.

„Începuturile au fost grele. Noi lucram atunci în domeniul marketingului online, aveam o serie de colaboratori cu care lucram şi ne-am gândit că cel mai bine ar fi să avem un spaţiu în care să ne strângem cu toţii. De aici a plecat totul, am găsit un spaţiu potrivit şi am început să amenajăm şi să strângem lângă noi oameni cu servicii complementare celor pe care noi le ofeream la momentul respectiv. Astfel, am început să dezvoltăm o comunitate de antreprenori aflaţi la început de drum şi freelanceri şi astăzi avem un grad de ocupare de 95%”, a spus Laurenţiu Oprea.

Spaţiul de co-working situat la etajul trei al unei clădiri de pe calea Dudeşti are în jur de 250 mp şi este compus dintr-o zonă de co-working deschisă, cu mai multe birouri, săli de şedinţe şi o zonă cu birouri private. Printre cei care lucrează din birourile hub-ului se numără ingineri, avocaţi, designeri grafici, programatori şi consultanţi, menţionează cei doi antreprenori.

Georgiana Chelu spune că oamenii vin în hub din dorinţa de a socializa, dar şi de a găsi răspunsuri la diverse probleme pe care le au, cum ar fi cele juridice sau financiare. Un abonament lunar care include toate cheltuielile costă 690 de lei, iar mulţi dintre actualii membri lucrează de la birourile hub-ului încă de la înfiinţarea acestuia. „Ne-am dorit să creăm comunitatea antreprenorilor şi avem şi tot felul de activităţi şi evenimente la care participăm cu toţii”, a mai adăugat Georgiana Chelu. În 2018, 360HUB a avut o creştere a cifrei de afaceri de 10%, în 2019 de 20%, iar anul trecut, în plină pandemie, cifra de afaceri a crescut cu 35%. Alexandra Matei

„Pe anul 2020, cifra de afaceri a fost în jur de 260.000 de lei. Pentru acest an ne dorim să menţinem această creştere şi tindem spre 300.000 şi poate chiar vom reuşi să depăşim acest prag, dacă vom merge şi către organizare de evenimente”, a spus Laurenţiu Oprea. Acesta mai spune că una dintre dorinţele lor de dezvoltare este extinderea spaţiului pentru alte evenimente şi pentru cei care îşi doresc birouri individuale.

Rentabilitatea unui astfel de business vine odată ce el ajunge la un grad de ocupare de măcar 70%, susţine el, întrucât sunt implicate cheltuieli fixe destul de mari pentru chirie, utilităţi, curăţenie sau mentenanţă. Laurenţiu Oprea precizează ca a sesizat o creştere a costurilor în ceea ce priveşte utilităţile, însă el speră ca aceasta să nu influenţeze foarte mult businessul şi să nu fie nevoie de o creştere a tarifelor pentru abonamentele hub-ului.  Pe lângă acest business, cei doi administrează de asemenea şi agenţia de publicitate 360Advertising.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania