♦ Dognomz funcţionează pe bază de abonamente lunare de mâncare pentru câini, dar oferă şi varianta de a achiziţiona de la o lună la alta mâncare în cantităţi mai mici ♦ Mâncarea este gătită şi personalizată pentru fiecare căţel în funcţie de greutate, vârstă şi nivel de activitate ♦ Un abonament porneşte de la 400 de lei.
Povestea Dognomz a pornit în urmă cu aproximativ un an, când Lavinia Toma şi partenerul ei de viaţă Mihai au început să le gătească celor două căţeluşe pe care le-au adoptat. În scurt timp, şi-au dat seama că au nevoie de un spaţiu mai mare, aşa că au transformat totul într-o afacere.
„Ne deranja faptul că nu ştiam exact ce conţine mâncarea din comerţ şi am căutat iniţial un serviciu de mâncare gătită pentru animale, însă nu era nimic pe piaţă. Eu am luat o pauză de mai bine de un an de la domeniul de activitate în care eram – cafeaua de specialitate – şi am intrat în zona aceasta de cercetare. Am contactat medici veterinari care ne-au verificat reţetele. Am ajuns la concluzia că trebuie să luăm un spaţiu specializat mai mare decât bucătăria noastră pentru a putea găti la un nivel mai mare. Am deschis şi firma între timp”, a povestit Lavinia Toma.
Cei doi antreprenori au pornit la drum cu 25.000 de euro, bani din economiile personale, dar şi de la prieteni şi familie.
Businessul lor funcţionează pe bază de abonamente lunare de mâncare pentru câini, dar oferă şi varianta de a achiziţiona de la o lună la alta mâncare în cantităţi mai mici. Mâncarea este gătită şi personalizată pentru fiecare căţel în funcţie de greutate, vârstă şi nivel de activitate.
„Avem 12 abonaţi recurenţi, iar în total am ajuns la 140 de clienţi din luna august şi până acum”, a adăugat antreprenoarea.
Un abonament de mâncare, menţionează ea, poate porni de la 400 de lei şi poate depăşi 1.000 de lei, în funcţie de cerinţele fiecărui client.
Lavinia şi Mihai se ocupă de partea de aprovizionare, gătire, livrare şi contabilitate primară. Ei au şi un ajutor pe partea de acte, dar şi câţiva prieteni care se ocupă de ceea ce înseamnă branding, comunicare şi website.
Livrările, spune antreprenoarea, se fac în fiecare miercuri, o dată la două săptămâni, doar în Bucureşti şi Ilfov deocamdată.
„Vrem să extindem livrarea şi în ţară. În plus, ne dorim să ajustăm nişte reţete pentru anumite afecţiuni des întâlnite la căţei. Încercăm să aducem şi zona de servicii sau accesorii pentru căţei pe site-ul nostru”, a mai punctat ea.
Dincolo de partea de abonamente şi vânzarea de pe site-ul propriu, brandul Dognomz este prezent şi în câteva cafenele de specialitate cu produse de tip snacks pentru câini.
Planul celor doi fondatori este ca în cinci ani de zile să dezvolte propria unitate de producţie.
„Este un domeniu foarte interesant. Pe de-o parte lipsesc anumite reglementări, dar pe de altă parte ai ocazia să fii foarte creativ. (...) Ne dorim ca peste cinci ani să avem o mică fabrică în care să producem mâncarea pentru câini şi să adunăm o comunitate de oameni care înţeleg responsabilitatea pe care o au faţă de căţelul lor”, a mai spus Lavinia Toma.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE