Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ligia şi Daniel Pavel şi-au transformat gospodăria din Prahova în Ferma din Curte, o afacere prin care aduc mai aproape de consumator carnea de pasăre şi produsele lactate. „Livrăm de două ori pe săptămână în Prahova, Braşov şi Bucureşti şi încercăm să ne extindem şi în restul ţării.“

03.09.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Microferma se întinde pe o suprafaţă de 8.000 de metri pătraţi, are peste 3.000 de păsări vii, crescute pe mai multe serii şi de diferite vârste, iar clienţii găsesc toate produsele pe site-ul afacerii sau în magazinul online Bonul mediu se ridică la circa 200 de lei, iar cele mai vândute produse sunt cele din carne de pui.

Ligia şi Daniel Pavel au decis să îşi extindă propria fermă din judeţul Prahova, astfel că au transformat-o într-o microfermă numită Ferma din Curte, unde astăzi cresc pui şi curcani, fac produse de cămară - cum ar fi zacusca sau dulceţurile - şi produse lactate. Anul trecut, Ferma din Curte a ajuns la vânzări de peste 1 mil. lei.

De la fermă pleacă săptămânal comenzi către clienţii din Prahova, Braşov, Bucureşti şi Ilfov, iar următorul pas pentru afacerea celor doi ar fi extinderea în mai multe zone din ţară.

„Tot venind tot timpul la ţară, am decis să deschidem o mică fermă şi să comercializăm pui pentru a fi crescuţi. Ideea Fermei din Curte a luat naştere în 2016, când am constatat că e nevoie şi de o altă mâncare pe piaţă, o mâncare mai bună decât ce găsim în comerţ. În 2017 ne-am apucat să comercializăm păsări tăiate, am dezvoltat alte laturi ale businessului şi am adus alături de noi şi alţi producători. A fost la început o joacă. Noi am şi lucrat până anul trecut, am reinvestit tot ce am strâns şi am apelat şi la un credit bancar. Acum, livrăm de două ori pe săptămână în Prahova, Braşov şi Bucureşti şi încercăm să ne extindem şi în restul ţării“, au spus Ligia şi Daniel Pavel, cei doi fondatori ai fermei.

Microferma din Prahova se întinde pe o suprafaţă de 8.000 de metri pătraţi, are peste 3.000 de păsări vii, crescute pe mai multe serii şi de diferite vârste, iar clienţii găsesc toate produsele pe site-ul afacerii sau în magazinul online.

Clienţii care cumpără cel mai mult sunt din Bucureşti şi Ilfov. Bonul mediu se ridică la circa 200 de lei, iar cele mai vândute produse sunt cele din carne de pui. “Mergem în continuare pe pui, care înseamnă 60-70% din vânzările totale”, a precizat Daniel Pavel.

Un kilogram de carne de pui cumpărat de la Ferma din Curte costă 33 de lei, iar un kilogram de carne de curcan - 35 de lei.

Ligia Pavel spune că ferma este, în primul rând, o sursă de venit şi că şi-au dat seama că a devenit un business atunci când au văzut că este nevoie de ei fizic acolo, nu doar “o dată pe săptămână sau prin telefon”.

Daniel Pavel crede că şi pandemia a avut un rol important în decizia de a veni la fermă, întrucât locurile de muncă pe care le aveau înainte s-au închis şi au fost nevoiţi să o ia de la zero.

“A fost un moment bun, ne-am dat seama ce înseamnă ferma, ce înseamnă această muncă. Ne-am asumat acest lucru şi important este să facem ce putem. Următorul pas ar fi să ajungem în restul ţării”, a mai adăugat el.

Cei doi fondatori ai Fermei din Curte spun că 2020 a fost un an mult mai bun decât 2021, mai ales pentru că oamenii au petrecut mai mult timp acasă, au fost impuse restricţii în acest sens şi au fost nevoiţi să îşi comande hrana prin diverse mijloace online.

În prezent, una dintre problemele pe care ei le întâmpină la fermă este lipsa forţei de muncă. Daniel Pavel spune că nu sunt oameni interesaţi de astfel de locuri de muncă, iar în momentul de faţă, pe lângă familie, sunt doar trei oameni angajaţi la fermă.

În ceea ce priveşte extinderea în magazine fizice, cei doi spun că nu văd posibil acest pas foarte curând şi îşi doresc să rămână în online.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania