Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Luca Oriţă şi Vlad Cămărăşoiu, doi foşti colegi de bancă din liceu, au creat Easy Bitez, o platformă prin care poţi comanda ingredientele necesare pentru a găti acasă. În trei ani vor să ajungă la afaceri de 3 mil. euro

28.02.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

După prima lună de funcţionare, Easy Bitez a ajuns la 50 de comenzi Anul acesta, cei doi antreprenori vor să ajungă la 300-400 de comenzi lunare.

Luca Oriţă şi Vlad Cămărăşoiu, doi foşti colegi de bancă din liceu şi actuali studenţi la computer science în Marea Britanie, respectiv administrarea afacerilor în Olanda, au pus bazele platformei Easy Bitez, prin care oamenii din Bucureşti şi Ilfov îşi pot comanda ingredientele necesare pentru a găti mâncare sănătoasă acasă. Businessul lor a pornit în toamna anului trecut după investiţii de circa 10.000 de euro, iar numărul comenzilor a trecut de 50 în decursul unei luni. Ţinta lor este ca anul acesta să ajungă la 300-400 de comenzi lunare, în trei ani de zile, la o cifră de afaceri de 3 mil. euro. „Ne-a venit prima dată ideea asta acum un an şi am început să dezvoltăm produsul şi partea tehnică. Tot acest proces ne-a luat circa şase luni, iar apoi am reuşit să rulăm câteva teste, am avut circa 30-40 de comenzi într-un timp relativ scurt, ceea ce ne-a validat că ar putea fi un business cu potenţial de scalare în Bucureşti şi România. În noiembrie am avut circa 50 de comenzi, în decembrie a mers mai greu, însă în ianuarie am depăşit comenzile din noiembrie. Pragul de rentabilitate s-ar atinge la un număr de 200 de comenzi lunare, dar noi urmărim să avem în acest an circa

300-400 de comenzi pe lună şi să obţinem o investiţie tip equity prin care să ne putem dezvolta în Bucureşti şi în alte oraşe din ţară. La nivel de comenzi, am putea, în trei ani, să ajungem la 6.000 de comenzi pe lună, cu un preţ mediu de 200 de lei, ceea ce ar însemna o cifră de afaceri de 3 mil. euro“, au spus cei doi fondatori. Modul în care funcţionează Easy Bitez, explică Vlad Cămărăşoiu, este unul simplu – clientul intră pe site, îşi alege pe câte zile vrea să comande mâncare şi exact ce reţete vrea să gătească, iar apoi îi sunt livrate ingredientele deja porţionate, alături de reţetarul explicat cât mai simplu. Site-ul a fost creat de la zero de Luca Oriţă, întrucât cei doi antreprenori au vrut să îl poată gestiona exact cum îşi imaginaseră. Acesta se află acum la a treia variantă, proces care a însumat circa 400 de ore de muncă, spune el.

Fondatorii Easy Bitez se ocupă integral de tot procesul de livrare, iar partea de ambalare este realizată, în prezent, în Prahova, însă aceştia îşi propun să o aducă în curând în Bucureşti.  Deocamdată, comenzile se fac doar de către clienţi din Bucureşti şi Ilfov, însă cei doi vor să îşi extindă businessul în toată ţara în câţiva ani.  „Următoarele oraşe sunt Cluj şi Constanţa, iar cu infrastructura din Bucureşti, credem că vom putea livra în oraşele relativ apropiate, ca Piteşti sau Ploieşti“, a adăugat Vlad Cămărăşoiu. Aprovizionarea se face, în momentul de faţă, de la retaileri de tip cash&carry, însă după mutarea producţiei în Bucureşti, cei doi spun că se vor folosi de furnizori HoReCa şi că vor căuta să se asocieze cu un centru de împachetare şi cu o firmă de livrări. Cele mai vândute preparate sunt cele exotice, susţine Vlad Cămărăşoiu, cum ar fi pocket ball, un preparat tradiţional hawaiian, cu orez, sos soia, sos hoisin şi vită.

„Deşi s-a văzut un trend în zona de food delivery, adică pe partea deja gătită de restaurant, consumatorul vrea să aibă un stil de viaţă sănătos care este destul de greu de obţinut mâncând doar mâncare de tip restaurant, astfel că oamenii vor să consume mâncare gătită acasă.“

Publicul ţintă al Easy Bitez este format din clienţi care au în jur de 30 de ani, atât femei cât şi bărbaţi, fără copii, cu venituri peste medie, din Bucureşti şi Ilfov. Sunt oameni ocupaţi, dar care vor să gătească, iar soluţia gândită de cei doi tineri antreprenori le aduce comoditate.

Vlad Cămărăşoiu şi Luca Oriţă se bucură de susţinerea părinţilor şi a celor apropiaţi, întrucât au antreprenori în familie, însă ceea ce îi motivează cel mai mult este dorinţa de a construi ceva de la zero, satisfacţie pe care, crede Vlad Cămărăşoiu, nu ar avea-o dacă ar fi angajaţi într-o corporaţie. Luca Oriţă a urmat exemplul mamei lui, prima care a deschis un business în familia sa, iar el a crescut ascultându-i poveştile şi business call-urile, ceea ce l-a motivat să aleagă antreprenoriatul în defavoarea angajării într-o companie.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania