Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Luiza Popescu a creat Lunica, un boutique situat în centrul Capitalei în care aduce genţi de piele din Florenţa. „Lumea are nevoie de prietenie, de vorbă, asta înseamnă comerţul stradal“

11.03.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ În portofoliul Lunica s-au strâns circa 100 de genţi de damă, cărora li se alătură şi diverse alte accesorii, precum curele şi portofele, dar şi genţi de business pentru bărbaţi ♦ Preţurile produselor Lunica pornesc de la 140 de lei şi ajung până la 500 de lei.

Luiza Popescu a început să scrie povestea brandului Lunica în toamna anului trecut, când a văzut un afiş pentru un spaţiu comercial din centrul Bucureştiului. Atunci, primul gând a fost cel legat de dragostea sa faţă de genţile de piele, iar la începutul lunii decembrie, după o investiţie de 30.000 de euro, deja se pregătea să vândă prima geantă direct din boutique-ul său stradal.

„Pasiunea vieţii mele este geanta de piele. Îmi plac genţile de pânză, colorate, dar pielea este piele – durează mai mult şi aduce mai multe amintiri. M-am îndrăgostit de această geantă, de Florenţa, care este mama pielăriei, m-am îndrăgostit pe Ponte Vecchio şi am adus o mică parte a acestui oraş minunat în Bucureşti. În luna octombrie mă plimbam prin centrul Bucureştiului, am văzut un afiş, a doua zi mi-am sunat avocatul şi am decis să-mi fac un magazin de genţi. Am deschis în decembrie. Nu am gândit planul pentru Lunica dinainte. Totul s-a întâmplat în toamnă, am văzut acel spaţiu, acel afiş şi de acolo a pornit povestea mea”, a povestit Luiza Popescu, fondatoarea Lunica.  Atunci când a deschis magazinul stradal, ea şi-a dorit ca orice fată să îşi poată permite o geantă de calitate.  Astăzi, în portofoliul Lunica s-au strâns circa 100 de genţi de damă, cărora li se alătură şi diverse alte accesorii, precum curele şi portofele, dar şi genţi de business pentru bărbaţi. Alexandra Matei

Produsele sunt aduse direct din Florenţa. Fondatoarea magazinului susţine că va miza în continuare pe aducerea genţilor direct din fabrica artizanală din Florenţa deoarece toate produsele sunt realizate manual acolo.

Preţurile produselor Lunica pornesc de la 140 de lei şi ajung până la 500 de lei (aprox. 100 de euro).

În boutique-ul din centrul Bucureştiului intră zilnic atât femei, cât şi bărbaţi. În rândul clienţilor există o diversitate destul de mare întrucât, spune antreprenoarea, vin bărbaţi tineri, dar şi în vârstă, care vor să le facă femeilor din viaţa lor cadouri, iar femeile care ajung în magazin sunt atât fete tinere care vin cu mamele lor, cât şi doamne care merg la teatru. „Relaţia cu clienţii este extraordinară pentru că, de fapt, asta înseamnă boutique-ul. Lumea are nevoie de prietenie, de vorbă, asta înseamnă comerţul stradal. E nevoie de magazine, nu doar de cafenele, avem nevoie de culoare, de spaţii noi”, crede Luiza Popescu.

Ea îşi propune să extindă, treptat, portofoliul de produse, astfel că va aşeza pe rafturile magazinului, alături de genţile clasice din piele, şi genţi de voiaj, valize, mai multe genţi de business şi faimoasa borsetă bărbătească din Italia.

Următorul capitol pe care Luiza Popescu vrea să-l scrie în povestea Lunica este cel al deschiderii de noi locaţii. „Îmi propun ca din vânzările mele să pun bani deoparte şi să mai deschid un magazin. Îmi doresc o arie mai extinsă a zonelor pentru că, poate, fetele din cartiere nu ajung pe Calea Victoriei, aşa că am să merg eu către ele.”

Ea crede că este în continuare loc de dezvoltare pentru proiectele mici în zona de comerţ stradal şi că orice spaţiu merită închiriat şi fructificat, prin deschiderea unui magazin mic. Antreprenoarea spune că este nevoie de mai multe magazine de accesorii, dar şi de mari branduri care ar trebui să fie prezente pe Calea Victoriei.

Luiza Popescu, deşi a deschis Lunica în urmă cu doar trei luni, este încrezătoare în brandul pe care îl construieşte în fiecare zi şi se aşteaptă ca el să fie prezent, la un moment dat, şi în alte magazine.

„Am încredere că într-o bună zi cineva o să-mi bată în geamul magazinului şi îmi va cere să îi dau produsele mele să le vândă în alte magazine. Sunt convinsă că geanta mea va fi în magazinele multibrand în câţiva ani de zile”,

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania