Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Melania Hăncilă a folosit experienţa de zece ani din banking şi Big Four şi a pus bazele B4Human, propriul său proiect antreprenorial în zona de resurse umane, prin care recrutează manageri şi specialişti pentru companii

26.04.2023, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Clienţii B4Human sunt companii multinaţionale, mulţi din zona de servicii financiar-bancare, consultanţă, asigurări sau IT.

Melania Hăncilă a făcut trecerea de la angajat la antreprenor după o carieră de mai bine de un deceniu şi a folosit experienţa dobândită în tot acest timp în corporaţii, banking şi Big Four pentru a dezvolta un business propriu în zona de resurse umane.  Aşa a apărut proiectul B4Human, prin care ea recrutează manageri şi specialişti pentru diverse companii din domenii precum servicii, agribusiness sau producţie.

„Am recrutat pentru echipele pe care le-am coordonat şi mi-am dorit foarte mult să am un proiect personal, să fiu antreprenor, să lucrez pentru mine, să am amprenta mea personală. Toată ideea cu recrutarea a pornit de la faptul că îmi doresc ca oamenii să fie abordaţi de către companii nu doar ca fiind o resursă, ci şi uman. Cred că toată experienţa pe care am acumulat-o m-a ajutat. Nu cred că aş fi putut să fac acest business imediat după facultate“, a spus aceasta.

Când a terminat facultatea, Melania Hăncilă şi-a dorit să lucreze în bancă, ceea ce s-a şi întâmplat. A lucrat ca analist pe trezorerie pe partea de macroeconomie, însă la un moment dat, povesteşte ea, ajunsese să nu mai aibă aceeaşi pasiune pentru ceea ce făcea. Atunci, a decis că este momentul pentru o schimbare şi a făcut trecerea către joburile din Big Four şi consultanţă. 

La antreprenoriat, afirmă ea, a început să se gândească încă de când lucra în bancă, dar nu se simţea suficient de pregătită pentru a face acest pas.

B4Human funcţionează după următorul model – companiile vin către serviciile de recrutare pe care businessul Melaniei Hăncilă le oferă şi solicită specialişti pe diverse job-uri. „Specialişii se caută foarte mult în ziua de astăzi. Oamenii care au o specializare în spate, care sunt nişaţi pe o anumită zonă sunt foarte căutaţi. De foarte multe ori sunt cerute roluri pentru care sunt foarte puţini specialişti în România, iar ei trebuie identificaţi“, adaugă antreprenoarea.

Deşi sunt cei mai căutaţi, candidaţii pentru pozţiţiile de specialişti sunt şi foarte greu de recrutat, subliniază ea, întrucât sunt puţini la nivel naţional şi sunt valorizaţi de către companiile în care activează deja.

În mare parte, mai spune ea, clienţii B4Human sunt companii multinaţionale şi vin din zona foştilor săi colaboratori – fie sunt companii pentru care a lucrat anterior, fie sunt foşti candidaţi sau foşti manageri. Foarte mulţi clienţi au venit din zona de servicii financiar-bancare, consultanţă, asigurări sau IT.

Pentru a găsi candidatul potrivit, Melania Hăncilă apelează la o bază bogată de CV-uri dezvoltată în timp, dar şi la LinkedIn şi la conexiunile cu oamenii din firmele în care a lucrat. Cel mai bun salariu pe care l-a avut un candidat plasat de B4Human pe un job în cadrul unei companii a ajuns la circa 5.000 de euro.

„Piaţa muncii este a angajaţilor pentru moment. Când am început afacerea, a fost o perioadă cu foarte multe provocări - lockdown-ul, când a apărut aproape un blocaj pe piaţă, apoi războiul, iar anumite proiecte s-au blocat. Însă, lucrurile s-au aşezat acum şi piaţa muncii a crescut în continuare.“

În următorii cinci ani, ea vede proiectul B4Human înconjurat de o echipă şi mai numeroasă, care să contribuie la creşterea lui sustenabilă. Mai mult, antreprenoarea vrea să diversifice domeniile în care face recrutări şi, în viitor, şi gama de servicii prestate în zona de HR, adăugând partea de branding şi consultanţă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania