Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihaela Furtună a renunţat la jobul său din Ministerul Transporturilor, a urmat a doua facultate, cea de Horticultură şi de cinci ani realizează aranjamente florale sub brandul Atlasul cu Petale

21.01.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ „Până anul trecut, aveam un spaţiu dedicat creaţiei la mine acasă, dar acum am deschis un atelier propriu“ ♦ Următorul pas pentru businessul său este punerea în funcţiune a magazinului online.

Mihaela Furtună din Bucu­reşti, absolventă a Aca­demiei de Studii Econo­mice şi fostă angajată în cadrul Ministerului Trans­por­turilor, a făcut din pasiunea pentru flori un business cu aranjamente florale. Ea a absolvit acum câţiva ani şi Facultatea de horticultură, iar de cinci ani creează buchete, coşuri cu flori şi bijuterii florale sub brandul Atlasul cu Petale.

În 2016, susţine antre­prenoarea, a înfiinţat com­pania care îi poartă numele, iar de anul trecut a deschis şi un atelier propriu de creaţie în Capitală.

„Atlasul cu Petale este locul unde eu mă încarc cu energie – preiau energia brută a florilor şi o transform în aranjamente florale prin care eu îmi doresc să transmit emoţii şi vibraţii pozitive celor care le privesc. Eu am terminat Academia de Studii Economice şi visam că voi încheia contracte cu marile firme din străinătate, numai că vremurile s-au schimbat. Îmi plăcea foarte mult ceea ce făceam, îmi plăcea să rezolv toate provocările. Totuşi, activitatea mea de la job, la Ministerul Transporturilor, îmi afecta familia pentru că nu aveam timp să mă ocup de copii. Atunci, am avut o chemare către domeniul floral şi am zis să mă duc la Facultatea de horticultură, după care am înfiinţat SRL-ul. Până atunci, n-am avut nicio legătură cu partea florală sau artistică. Asta se întâmpla la finalul lui 2016. De cinci ani, realizez aranjamente la cererea clienţilor, dar mai implicată în activitatea antreprenorială am devenit în ultimul an pentru că ne-am şi creat un atelier. Până anul trecut, eu aveam un spaţiu dedicat atelierului la mine acasă.“

Înainte de a pune pe picioare acest business, Mihaela Furtună a investit timp şi bani în perfecţionarea sa. A făcut diverse cursuri, iar investiţiile în dezvoltarea personală s-au ridicat la peste 20.000 de lei. Pentru deschiderea atelierului a amenajat o casă, iar investiţiile ulterioare, necesare pentru reamenajare şi renovare, s-au ridicat la peste 15.000 de euro.

Antreprenoarea subliniază că Atlasul cu Petale nu este o florărie clasică. Aici, clienţii vin, ea aduce florile, creează aranjamentele şi apoi le livrează, astfel că partea de contact zilnic, ca în cazul unei florării tradiţionale, nu există. „Mă întâlnesc la atelier cu potenţialii clienţi doar dacă este vorba de un eveniment, cum ar fi o nuntă“,  a explicat aceasta.

Momentan, ea menţionează că a avut cereri de aranjamente pentru 1 şi 8 martie sau pentru sărbătorile de iarnă.

Pe lângă partea de aranjamente – în cutii, buchete, coşuri sau ghivece – designerul floral creează în atelier şi bijuterii florale, cum ar fi coliere, pălării, cercei sau inele. Pentru realizarea lor, spune ea, foloseşte tehnica modelării sârmei, pe care a învăţat-o la unul dintre cursurile de perfecţionare.

Totodată, antreprenoarea vrea să introducă un nou concept şi anume aranjamentele din flori uscate.

Următorul pas pentru businessul său este punerea în funcţiune a magazinului online, lucru ce urmează să se întâmple în circa o lună de zile. Mihaela Furtună are deja un portofoliu care a ajuns la circa 1.500 de produse, împărţite în 20 de categorii.

„Martie este cea mai bună lună pentru un florist. M-am gândit să nu mă întind foarte mult cu colecţiile şi să mă limitez la maxim 20 de produse per colecţie. Mi-am propus să realizez circa 100 de aranjamente în perioada aceasta.“

Palierul de preţ unde se înregistrează cele mai multe vânzări, spune ea, este în jurul sumei de 200 de lei. Antreprenoarea precizează că şi-a setat o limită minimă în ceea ce priveşte preţul produselor, astfel: 150 de lei plus transport pentru aranjamentele în cutii mai mici şi 180 de lei plus transport pentru buchete.

Cel mai complex şi cel mai scump aranjament pe care l-a avut de realizat şi care a durat circa opt ore a fost un brad de Crăciun pentru o firmă de avocatură.

Pentru 2022, Mihaela Furtună îşi propune să aibă o abundenţă de idei, de creaţii şi de clienţi mulţumiţi.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania