Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Monica Badea şi Roxana Socaciu, două prietene ce împărtăşesc pasiunea pentru modă, şi-au pus economiile la bătaie şi au creat Knitsamore, un business cu cardigane şi paltoane tricotate

08.12.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ În portofoliul de produse, pe lângă paltoane şi cardigane, cel mai bine vândute articole, mai sunt şi eşarfe tricotate şi pulovere şi rochii subţiri pentru sezonul cald ♦ Producţia are loc într-o unitate din Craiova ♦ Preţurile pornesc de la 250 de lei şi pot ajunge la 550 de lei.

Monica Badea şi Roxana Socaciu din Bucureşti, două prietene pasionate de modă, creează car­digane, paltoane şi eşarfe tricotate sub brandul Knitsamore, un business care a pornit în urmă cu un an şi în care şi-au pus toate economiile.

Cele două antreprenoare au investit circa 30.000 de lei în afacere, iar în decurs de un an au avut zero retururi şi acum aşteaptă afaceri de 40.000 de lei pentru 2021.

„Knitsamore a fost o pură întâmplare. Nu am plecat de la ideea de a face un business şi apoi să căutăm idei pentru el, ci a fost exact invers. Am avut ideea de a face ceva pentru noi, ceva ce ne doream să purtăm şi nu găseam, adică un cardigan gros care să fie purtat ca un palton. Am pornit în aventura asta dintr-o pasiune comună şi am luat lucrurile cât se poate de uşor, nu am avut presiunea unui plan de business, nici bugete, nici estimări. A fost exact aşa cum orice carte de business îţi spune să nu faci. Acesta a fost începutul şi un an de zile mai târziu suntem aici, destul de mari, cu zero retururi. În 2021 estimăm că cifra de afaceri va ajunge la 40.000 de lei“, au spus ele.

Producţia se realizează într-o unitate aflată în Craiova, precizează Roxana Socaciu, însă în viitorul apropiat cele două prietene îşi propun să deschidă un atelier propriu în Bucureşti.

Procesul de producţie, fiind 100% handmade, durează între două şi cinci zile, în funcţie de complexitatea produsului şi de firele folosite.

„Dacă numărul comenzilor este foarte mare, termenul de livrare ajunge la 10 zile. Asta se întâmplă acum, în perioada sărbătorilor“, a adăugat antreprenoarea.

Monica Badea spune că dorinţa lor este de a lua materia primă de la furnizorii locali, însă acest lucru este destul de complicat, în contextul în care îşi propun să se îndrepte cât mai mult spre fire sustenabile şi naturale, care nu se găsesc în România.

Astfel, cele două antreprenoare au fost nevoite să apeleze la furnizori din UK, Turcia sau Germania.

În portofoliul de produse, pe lângă paltoane şi cardigane, cel mai bine vândute articole, mai sunt şi eşarfe tricotate şi pulovere şi rochii subţiri pentru sezonul cald.

Paltonul are un conţinut de 45% lână. Monica Badea menţionează că oamenii îşi doresc produse cu un fir cât mai natural şi cu proprietăţi cât mai asemănătoare lânei.

„Am început totul când tricotajele nu erau în trend. Piaţa a fost ulterior saturată de tricotaje, le vedem de la marii creatori până la pieţele de mass market. Nu putem concura cu ei, dar ne propunem să lansăm câte două produse pentru fiecare sezon“, a mai spus ea.

Produsele se vând exclusiv online, iar cele două antreprenoare spun că îşi doresc, momentan, să rămână în această zonă, deoarece extinderea cu un magazin fizic le-ar depăşi capacitatea de producţie. Preţurile variază între 250 de lei şi 550 de lei.

Acestea sunt livrate în toată România şi în Europa, în ţări precum Belgia, Germania, Franţa sau Elveţia. Cele mai multe comenzi care vin din străinătate sunt de la românii stabiliţi acolo, însă cele două prietene spun că au avut câteva comenzi şi de la englezi din UK.

În România, cei mai mulţi clienţi vin din oraşe mari ca Bucureşti, Cluj, Sibiu şi Constanţa.

Într-o lună bună, se ajunge la circa 25-30 de comenzi. Monica Badea spune că deşi acest volum nu pare unul foarte mare, ţinând cont de termenul de execuţie, înseamnă enorm. Cea mai bună perioadă pentru business, din perspectiva numărului de comenzi, a fost luna decembrie a anului trecut.

„Am început anul trecut, fix pe 1 decembrie. Ne-a luat totul prin surprindere. Prima comandă am avut-o de la o prietenă pentru o şedinţă foto. Apoi, au început să curgă comenzile, fiind şi perioada sărbătorilor“, a povestit Roxana Socaciu.

Antreprenoarele spun că primul an de funcţionare al Knitsamore a fost surprinzător, iar tot parcursul businessului le-a depăşit aşteptările.

Ceea ce le diferenţiază pe ele de restul designerilor sau magazinelor de mass market este, după cum afirmă Roxana Socaciu, că încearcă să aducă un detaliu care să schimbe sau care să le pună amprenta pe fiecare produs în parte.

Dincolo de acest aspect, antreprenoarele încearcă să ţină o relaţie strânsă cu clientele, întrucât totul este făcut pe comandă şi handmade, ceea ce le dă posibilitatea de a personaliza produsele.

În următorii ani, cele două prietene îşi doresc să crească organic businessul Knitsamore, să deschidă un atelier propriu şi să îşi mărească echipa pe partea de producţie. În ceea ce priveşte relaţia cu clienţii, ele spun că îşi doresc să se ocupe în continuare integral de această parte.

Pentru Monica Badea şi Roxana Socaciu, Knitsamore este prima experienţă antreprenorială. Pe lângă aceasta, cele două prietene au, în paralele, joburi full time – Roxana este consultant de beauty pentru un distribuitor de cosmetice din UK, iar Monica se ocupă de vânzare şi distribuţie de produse chimice şi petrochimice.

Cea mai mare provocare antreprenorială pentru ele a fost chiar începutul afacerii, însă per total, Knitsamore este o experienţă pozitivă, care le aduce multe satisfacţii.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania