• Leu / EUR4.9490
  • Leu / GBP5.6367
  • Leu / USD5.0469
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Monica Traşcă şi Alexa Rădulescu au creat Infinity for Home, un showroom de mobilă şi decoraţiuni în care clienţii vin pentru a-şi personaliza locuinţele. „Vrem ca anul viitor să aducem şi o linie proprie de produse“

16.08.2022, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ Pe lângă proiectele ce presupun amenajarea locuinţelor, Infinity for Home are şi proiecte de rezidenţial, HoReCa, medical sau office ♦ Toate produsele din showroom sunt văzute, testate şi alese în detaliu de la circa 80 de furnizori din Europa şi Asia ♦ Preţurile produselor pornesc de la 70-80 de lei şi pot ajunge până la 10.000-15.000 de lei.

Monica Traşcă, de profesie arhitect, a pus bazele showroomului Infinity for Home din Bucureşti, un loc în care proaspeţii proprietari de locuinţe vin pentru a-şi personaliza casele, sub îndruma­rea unei echipe de arhitecţi. „Povestea e simplă şi oarecum firească. Eu am 12 ani de experienţă şi am şi propriul birou de proiectare care funcţionează. Însă, am simţit această lipsă de a putea alege pentru clienţii noştri în proiectele pe care le realizam - de rezidenţial, de HoReCa, de medical, de office - produse personalizate. Nouă ne place să ne jucăm mereu cu materiale, cu tipologii de mobilier, cu finisaje şi texturi. Ne-a lipsit asta, mai ales în pandemie, când trebuia să facem totul online. Am simţit că trebuie să găsim o variantă, să desenăm un produs care să fie customizabil, să îl avem la îndemână. Aşa am ajuns la Infinity for Home. A pornit de la început cu un spaţiu fizic pentru că nevoia a fost de a vizualiza şi de a simţi materiale, texturi, finisaje“, a povestit Monica Traşcă.

Showroomul se află, în prezent, într-o casă veche recondiţionată, iar pentru a pune businessul pe picioare a fost nevoie de o investiţie de aproximativ 60.000 de euro din surse proprii.

Activitatea Infinity for Home a început în septembrie 2020, iar la puţin timp de la deschidere, businessului i s-a alăturat şi Alexa Rădulescu, care a făcut trecerea de la multinaţionale la antreprenoriat. „Ne cunoşteam dinainte. Eu am lucrat în zona corporate foarte mulţi ani. A fost cea mai bună şcoală de business posibilă, dar ajunsesem în momentul în care mă gândeam ce să fac de aici încolo. Monica a venit cu propunerea despre biroul ei de proiectare. Am crezut în ideea asta, am făcut pasul cu orice risc. M-am focusat foarte mult pe e-commerce, era în zona pregătirii mele“, a detaliat Alexa Rădulescu.

Astfel, odată cu intrarea ei în business, a fost adăugată componenta de ecommerce magazinului fizic. Toate produsele pe care clienţii le pot găsi în showroom sunt văzute, testate şi alese în detaliu de la circa 80 de furnizori din Europa şi Asia.

Cele două antreprenoare sunt constant în căutare de noi piese de mobilier şi sunt prezente la mai toate târgurile de profil.

Businessul lor este structurat pe două direcţii - B2C şi B2B, unde sunt incluse zona de office şi parteneriatele cu marii dezvoltatori rezidenţiali -, iar în momentul de faţă predomină vânzările offline.

„Le dezvoltăm (n. red. - proiectele de office şi parteneriatele cu marii dezvoltatori rezidenţiali) în paralel. Până la finalul anului ne-am propus să fim mult mai agresivi în zona de B2C“, a adăugat Alexa Rădulescu.

În catalogul nostru de produse se regăsesc atât accesorii, care pornesc de la 70-80 de lei, cât şi piese de mobilier care ajung la 10.000-15.000 de lei precum o masă de dining extensibilă.

Infinity for Home are atât partea de produse accesibile, cât şi partea de luxury, care este abordată doar project based, atunci când clientul îşi doreşte acest lucru.

Echipa de arhitecţi implicată în proiect face ca printre serviciile Infintity for home să se numere şi consultanţă arhitecturală, proiectare a spaţiului, design interior, execuţia proiectelor până la ultimul detaliu de amenajare. Amenajarea unui apartament cu trei camere, spre exemplu, spune Monica Traşcă, începe de la schiţa respectivei locuinţe pe care o aduc proprietarii, pe baza căreia se decide modul de trai pe care aceştia şi-l doresc. Ea menţionează că este foarte important „să ştim cum funcţionăm pentru a putea proiecta specific“ amenajarea unei locuinţe.

„Începem de la un space planning privind mobilierul funcţional, apoi alegem împreună ce mobilier ne-ar plăcea, ce cromatică, ce temă de design“.

Pentru un apartament de trei camere amenajat complet de echipa Infinity for Home, clientul poate să plătească între 16.000-26.000 de euro, ceea ce implică mobilarea completă a acestuia.

Clienţii vin din toate oraşele mari ale ţării, cum ar fi Cluj, Timişoara, Iaşi sau Bacău. „În pandemie, la două luni de la deschidere, în noiembrie, am vândut pentru HoReCa la Timişoara, prin consiliere online“, îşi aminteşte Monica Traşcă.

Anul trecut, în cele nouă luni de activitate, susţine Alexa Rădulescu, businessul a reuşit să ajungă la o cifră de afaceri de aproximativ 250.000 de euro. Anul acesta cele două antreprenoare îşi propun cel puţin o triplare a cifrei de afaceri, însă cred că pot ajunge la un rezultat chiar de patru ori mai mare decât în 2021.

Planurile de dezvoltare vizează mutarea showroom-ului într-un spaţiu mai mare, de circa 400-500 mp, replicarea modelului şi în alte oraşe, dar şi dezvoltarea unei linii proprii de produs.“Avem un target pentru anul următor să replicăm showroom-ul restrâns pe care îl avem acum într-un spaţiu mai mare. Ne propunem, în următorii cinci ani, să începem să deschidem showroom-uri şi în alte oraşe. Vrem ca anul viitor să aducem şi o linie de produs proprie în mici lucruri care simţim că ne lipsesc din portofoliu. Investiţiile s-ar ridica la circa 50.000-100.000 de euro“, a detaliat Alexa Rădulescu.

În momentul de faţă, echipa Infinity for Home este formată din opt arhitecţi, echipa de management, vânzare, marketing şi logistică.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone