Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Natura atrage tot mai mult tinerii sătui de statul la calculator şi între betoanele gri ale Bucureştiului. Doi tineri au decis chiar să transforme natura într-o afacere pe care o vând şi altora asemenea lor

03.06.2023, 16:32 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„Suntem Andreea şi Alex, doi creatori care apreciază arta şi designul în toate formele lor. Împreună am fondat brandul LAVA Atelier Botanic – un proiect prin care ne propunem să celebrăm natura, explorând modalităţi inedite de a încorpora plantele ca element de design interior.” Aşa îşi încep povestea doi tineri antreprenori din Bucureşti, care au redescoperit natura şi au ales s-o celebreze sub forma unei afaceri căreia i se dedică zi de zi.

Andreea Vrabie şi Alexandru Lupu au pus la comun studii de specialitate în arhitectură, design interior şi grafică. După multiple experienţe profesionale în diferite domenii creative din România şi din străinătate, ideea de a lucra cu plantele a venit din nevoia de a se desprinde de ecrane, de a-şi pune imaginaţia la treabă şi de a meşteri ceva cu mâinile.

„Am remarcat din ce în ce mai des că ieşirile în aer liber ne relaxau cel mai mult după o săptămână plină în forfota oraşului. Fiecare plimbare în pădure ne oferea o experienţă nouă aproape de natură şi aşa am început să descoperim cu entuziasm specii de ciuperci şi de plante sălbatice, să căutăm cu atenţie pietre cu forme interesante.” Primul terariu l-au făcut în urmă cu patru ani, în cadrul unui atelier DIY, iar de atunci au experimentat cu multe alte plante culese, găsite în diferite medii naturale.

Pe lângă terarii, explorează tehnici de plantare şi asocieri de plante în special din cultura japoneză (kokedama, wabi-kusa), dar şi sub formă de tablouri botanice cu plante vii, care fac interioarele să prindă viaţă. „Experienţele profesionale anterioare ne permit să vizualizăm şi să concepem obiecte durabile şi sustenabile. În majoritatea cazurilor, alegem materiale eco responsabile, biodegradabile şi cât mai neprelucrate. Ne dorim să urmăm o estetică minimalistă, care, tocmai prin simplitatea ei, să poată pune în evidenţă elementele naturale în orice spaţiu interior.”

Produsele LAVA Atelier Botanic iau naştere în atelierul amenajat la NOD Makerspace, un spaţiu din centrul Capitalei, unde sunt concepute şi realizate toate aranjamentele.

Deşi investiţia iniţială nu a fost foarte mare, limitându-se la 2.000-3.000 de euro, Andreea şi Alex au continuat să contribuie cu bani pe parcursul primului an de activitate. Abia în martie 2022 au fondat firma, iar acum, în al doilea an de existenţă a brandului LAVA Atelier Botanic, cei doi încep să culeagă roadele muncii lor, plasându-şi produsele pe rafturile unor locuri precum Cărtureşti, ALTRNTV, The Fragrant Garden, Plantropic, Modernium x Variegata Shop.„Clienţii noştri sunt, evident, oameni care iubesc plantele, dar locuiesc, ca majoritatea dintre noi, într-un oraş aglomerat, în care contactul cu natura devine din ce în ce mai dificil. Misiunea noastră este să facem această conexiune posibilă, indiferent că vorbim de produse singulare sau de proiecte mai complexe, de amenajări interioare. De curând am adăugat în lista noastră de servicii şi posibilitatea de activitate tip team building, pentru firmele care îşi doresc să le ofere angajaţilor un moment de relaxare.”

Produsele LAVA Atelier Botanic iau naştere în atelierul amenajat la NOD Makerspace, un spaţiu din centrul Capitalei, unde sunt concepute şi realizate toate aranjamentele. Preţurile variază în funcţie de produs. „Ne-am propus şi sperăm ca în anul 2024 să putem mări echipa cu o persoană în plus, care să se ocupe cu aprovizionarea şi distribuţia.” Din lecţiile învăţate până acum pe drumul antreprenoriatului, cei doi tineri amintesc problema transportului, cauzată de natura fragilă a produselor. Distribuţia către alte oraşe este o provocare pentru care îşi doresc să găsească o soluţie în viitorul apropiat. „Am învăţat că antreprenoriatul nu este uşor, dar că este plin de satisfacţii. Este un sentiment minunat atunci când munca pe care o depui dezvoltă o idee creată de la zero.”   

„Am învăţat că antreprenoriatul nu este uşor, dar că este plin de satisfacţii. Este un sentiment minunat atunci când munca pe care o depui dezvoltă o idee creată de la zero.” Andreea Vrabie şi Alexandru Lupu

 

Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

BodyMoveFit Studio – centru de activităţi sportive (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Raluca Bratan

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Cifră de afaceri în 2022: 500.000 de lei (100.000 de euro)

Prezenţă: Cluj-Napoca


Înmiresmat – brand de cosmetice (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Maria Morar şi Antonia Motântan

Investiţii: 20.000 de euro

Prezenţă: online


7Pillars – proiect care sprijină tinerii aflaţi la început de drum profesional (Bucureşti)

Fondatoare: Mariana Cosenco

Prezenţă: Bucureşti


B4Human – firmă de resurse umane (Bucureşti)

Fondatoare: Melania Hăncilă

Prezenţă: Bucureşti


WineDrops – winebar (Bucureşti)

Fondatori: Liviu Enache şi Aurelia Nica

Investiţii: 40.000 de euro

Venituri: 8.000-9.000 de euro pe lună

Prezenţă: pe bulevardul Regina Elisabeta din Bucureşti



Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania