Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Oana Bîrsescu a lăsat avocatura pentru brandul de bijuterii Zea et Sia, inspirat de la fetiţele ei, pe care vrea să îl ducă la 100.000 de euro afaceri în 2021: Iniţial am pornit cu 50.000 de euro. Cel mai mult am investit în stocuri, brand, logo, publicitate

06.10.2021, 00:05

După o carieră în domeniul avocaturii, Oana Bîrsescu a decis să îşi urmeze o altă pasiune - bijuteriile, şi a creat propriul brand, Zea et Sia, inspirată de cele două fete ale sale. Investiţia iniţială a fost de 50.000 de euro din fondurile proprii ale familiei, iar antreprenoarea a pus pe picioare brandul de bijuterii în 2020, în plină pandemie.

„Iniţial mi-au plăcut foarte mult bijuteriile frumoase, dar nu am avut ocazia de a face o carieră din asta. Am făcut Facultatea de drept, dar am simţit nevoia de o schimbare atunci când am devenit mamă. Am fost tot timpul pasionată de partea de bijuterii, chiar şi când am făcut avocatură. Chiar în plină pandemie am deschis businessul. Am cochetat cu ideea de vreo doi-trei ani, mi se părea o piaţă mult prea competitivă. Frustrarea că nu petreceam mult timp cu fetiţele mi-a dat un imbold de a începe“, a povestit Oana Bîrsescu.

Ea a pus numele celor două fete, Azeea şi Alessia, chiar în brandul de bijuterii, care se axează pe conceptul de produse mamă-fiică.

„Iniţial am pornit cu 50.000 de euro. Cel mai mult am investit în stocuri, brand, logo, publicitate. Banii au fost surse proprii ale familiei, eu şi soţul am reuşit să ne autofinanţăm“, a mai spus Oana Bîrsescu.

Ea creează designul produselor, iar producţia efectivă se realizează externalizat, la un atelier de bijuterii unde există cunoştinţele necesare pentru a pune în practică schiţele antreprenoarei.

„M-am gândit să fac aceste bijuterii pentru mămici şi copii, clienţii sunt mame, dar şi alţi oameni care vor să facă un cadou. Am mizat mult că se vor vinde bijuterii din aur alb, roz, iar ca modele se vând cerceii cu tortiţe pentru copii sau brăţările cu şnur“, mai precizează antreprenoarea. Preţurile bijuteriilor Zea et Sia pornesc de la 150 lei şi pot ajunge la 1.000 lei, în cazul cerceilor cu diamante, de exemplu. Clienţii pot găsi produsele pe site-ul zeaetsia.com, dar şi pe reţelele sociale.

„Acum mă inspiră mult fetiţele mele, clar ele m-au determinat să fac asta. Dacă văd că lor le place un ursuleţ, încerc să îl transpun în desene. Mă inspiră şi locurile în care călătoresc, tradiţiile, oamenii. Am primit cerere şi pentru bijuterii pentru bărbaţi, ne adaptăm şi în această zonă“, a povestit Oana Bîrsescu. Georgiana Mihalache

Ea crede că faptul că a mizat pe magazin online a ajutat în interacţiunea cu clienţii, mai ales în timpul restricţiilor, iar preţurile mai reduse decât media pieţei au contribuit de asemenea la un portofoliu mai mare de clienţi.

„Vrem să facem o colecţie de perle anul acesta. Ne dorim mult să deschidem un magazin fizic, oamenii vor să vadă, să le povestesc ce reprezintă o bijuterie. Magazinul în viziunea mea va fi în Bucureşti, iniţial probabil într-un mall. Ştiu că investind în brand, pe termen lung ai mai mult de câştigat“, a mai spus Oana Bîrsescu.

Anul trecut, Zea et Sia a generat afaceri de 20.000 euro, iar pentru 2021, primul an complet de activitate, antreprenoarea vrea să ajungă la 100.000 euro. Ea mai spune că un viitor antreprenor trebuie să fie curajos, să înceapă businessul pe care şi-l doreşte fără să îşi pună piedici.

„Intrarea în antreprenoriat a fost destul de grea pentru că a trebuit să învăţ ce înseamnă marketing, SEO, să interacţionez cu clienţii, să le înţeleg nevoile, pentru că în avocatura de business erau alţi clineţi. A fost greu, dar foarte frumos, am avut împliniri personale şi profesionale. Feedbackul clienţilor pentru mine înseamnă totul“, a concluzionat Oana Bîrsescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania