• Leu / EUR4.8806
  • Leu / GBP5.7514
  • Leu / USD4.8447
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Patru tineri au creat brandul de textile NERV în urmă cu zece ani şi l-au extins cu o gamă de ochelari şi accesorii cu care merg la târguri. Încă de la început, brandul a fost şi este prezent la evenimente precum Electric Castle, Untold, Neversea, Femei pe Mătăsari, Awake şi alte festivaluri

01.07.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

NERV este numele pe care patru tineri antreprenori l-au ales pentru a defini entuziasmul lor în debutul unui business care a luat naştere acum zece ani. Totul a pornit de la o căutare de branduri româneşti din industria modei, a continuat cu imaginarea unor tipare şi modele de haine şi s-a extins cu o gamă de accesorii care a câştigat noi categorii de public.

„În 2012, eu şi iubita mea eram într-o discuţie legată de brandurile româneşti din modă. Şi de aici ne-a venit ideea să încercăm noi să creăm unul. Mai bine de şase luni am făcut research (cercetare - n. red.), am căutat fabrici, am văzut care sunt costurile şi piaţa căreia ne adresăm. Eram siguri că vrem să facem asta pe termen foarte lung. Industria modei este pe cât de atractivă, pe atât de înşelătoare pe alocuri, aşa că ai nevoie de nerv, de perseve­renţă şi curaj. Aşa am ales numele“, a povestit Claudiu Obreja, unul dintre fondatorii NERV, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Au început cu câteva tricouri şi şepci pentru care au creat tiparele şi au mers cu ele la o fabrică din Braşov. Au participat cu primele produse la evenimente, le-au vândut şi au reinvestit banii în afacere, ceea ce fac în continuare, de altfel. Investiţiile au depăşit până acum 50.000 de euro în total. Ulterior, au ajuns la concepte de ochelari, un produs pe care cumpărătorii l-au îmbrăţişat mai repede, spune Claudiu Obreja. Alături de el, în business mai sunt implicaţi Sabrina Nicolescu, Dragoş Iordache şi Bogdan Muşat, toţi fiind prieteni din şcoală. „Oamenii care cumpără NERV sunt oameni care iubesc arta, sportul, persoane dinamice. Ajungem însă şi la un public care abia acum ne descoperă, chiar dacă noi suntem de mult în piaţă.“

În 2021, NERV a generat o cifră de afaceri puţin peste 250.000 de lei, iar ţinta celor patru antreprenori pentru acest an este să dubleze rezultatul.

„Volumul de vânzări creşte de la o lună la alta, dar până am ajuns aici am reinvestit constant. Producţia textile­lor are loc în Braşov, dar şi în Cluj, iar partea de accesorii şi ochelari este produsă în Europa şi în Asia. În ceea ce priveşte distribu­ţia, vrem să găsim cât mai multe magazine par­tenere în care să intrăm cu hainele noastre.“

Ochelarii de soare pornesc de la 149 şi ajung la 300 de lei, iar cei de snowboard şi schi pornesc de la 399 de lei şi ajung la 599 de lei.

„Am putea spune că NERV a pornit de la dorinţa de a deveni un brand la standarde internaţionale. În prezent, NERV este vizibil în continuare atât în online, cât şi în offline.“

Pe plan local, încă de la început, brandul a fost şi este prezent la evenimente precum Electric Castle, Untold, Neversea, Femei pe Mătăsari, Awake şi alte festivaluri.

„Ultimii ani ne-au făcut să regândim profilul clientului nostru şi ne-am dat seama că toată lumea are nevoie de ochelari. În direcţia aceasta ne dorim să venim cu o varietate cât mai mare de modele, astfel încât oricine să-şi găsească perechea perfectă de ochelari. În pandemie, am avut destul timp să ne gândim la ce avem, ce ne dorim şi unde vrem să ajungem. Oamenii au început să aibă cu adevărat încredere în a cumpăra un produs fără să-l probeze înainte, s-a văzut creştere evidentă pentru toată categoria fashion, inclusiv pentru ochelarii de soare.“

În lunile următoare, fondatorii NERV vor să lanseze două colecţii noi, cu diferite concepte, de la modele cu un design fashion până la tehnologii moderne pentru ochelarii din categoria sport ski & bike.

Claudiu Obreja, cofondator NERV: Oamenii care cumpără NERV sunt oameni care iubesc arta, sportul, persoane dinamice. Ajungem însă şi la un public care abia acum ne descoperă, chiar dacă noi suntem de mult în piaţă.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone