Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Raluca Stan şi Costin Pereţeanu din Bucureşti au creat brandul de pijamale Serrai, în urma unei investiţii de 15.000 de euro, iar planul lor este să ajungă cu produsele în malluri şi pe piaţa internaţională

31.05.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ În portofoliu s-au strâns până astăzi 12 modele de pijamale, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi ♦ Pijamalele au preţuri cuprinse între 129 de lei şi 279 de lei ♦ Cea mai bună lună de până acum a fost aprilie, când s-au înregistrat peste 70 de comenzi.

Raluca Stan şi Costin Pereţeanu din Bucureşti au creat Serrai, un brand sub care produc pijamale din satin într-un atelier din Târgovişte. Businessul lor a pornit în luna februarie a acestui an, după o investiţie de circa 15.000 de euro din surse proprii, iar planul celor doi este să ajungă să aibă prezenţă fizică în mallurile din România, dar şi pe piaţa internaţională.

„Undeva la sfârşitul anului 2020, am început să avem discuţii despre zona antreprenoriatului, să împărtăşim idei de business şi, ulterior, un an mai târziu, am realizat că ideile şi principiile noastre se intersectează. Atunci am început să concepem această idee. Iniţial, ca orice necunoscător, ne doream să importăm un anumit produs, iar noi ne-am gândit la pijamale. Am încercat să construim o relaţie cu furnizori din China, însă ne-a fost foarte dificil să comunicăm cu aceştia. Aşa am ajuns la concluzia că cel mai bine ar fi să creăm propriul nostru brand de pijamale“, a povestit Raluca Stan.

Iniţial, cei doi au căutat un produs care să se vândă şi au observat că segmentul de pijamale din satin nu este foarte dezvoltat pe piaţa românească.

Pijamalele sunt fabricate exclusiv în România, menţionează ei, iar businessul colaborează cu un atelier din Târgovişte. Serrai a pornit cu un stoc de 300 de pijamale, iar în momentul de faţă, produsele ajung la clienţii din toată ţara.

Clienţii sunt majoritatea bărbaţi, spune Costin Pereţeanu, întrucât cele mai multe produse sunt achiziţionate pentru a fi dăruite.

În portofoliu s-au strâns până astăzi 12 modele de pijamale, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Raluca Stan mai spune că luna aprilie a fost cea mai bună lună din punct de vedere al comenzilor. „Am ajuns la 70-80 de comenzi. A fost mult peste aşteptările noastre.“

În acest moment, businessul are prezenţă strict în mediul online, însă cei doi fondatori îşi propun să deschidă şi o locaţie fizică în viitor.

Totodată, ei precizează că nu vor să rămână doar la producţia de pijamale, ci să extindă portofoliul şi cu alte produse de îngrijire personală sau care sunt folositoare în interiorul casei.

„Vom avea produse variate, nu ne dorim să ne oprim la fabricarea de pijamale din satin. Însă, vom rămâne tot în zona aceasta a lucrurilor care să-ţi fie de folos în casă. În acest sens, am luat în considerare să creăm şi loţiuni de corp sau spray-uri pe care să le producem de la zero, cum s-a întâmplat în cazul pijamalelor“, au detaliat ei.

Pijamalele realizate sub eticheta Serrai au preţuri cuprinse între 129 de lei şi 279 de lei.

Deşi businessul este încă la început, Raluca Stan şi Costin Pereţeanu au încredere în ideea pe care au dezvoltat-o şi privesc cu optimism către viitor.

La finalul unui an întreg de funcţionare, cei doi fondatori estimează că Serrai va ajunge la o cifră de afaceri de 35.000-40.000 de euro.

„Planul este să intrăm în cât mai multe mall-uri din România. Apoi, ne dorim să ne extindem pe piaţa internaţională. În trei ani de zile, văd businessul foarte departe, ca un magazin cu mai multe puncte de lucru în toată România şi în străinătate“, a spus Costin Pereţeanu.

În momentul de faţă, businessul este controlat doar de către cei doi antrepreori. Persoanele care lucrează în atelierul din Târgovişte contribuie doar pe partea de producţie, astfel că promovarea, partea financiară sau împachetarea produselor sunt sarcini ce le revin celor doi fondatori.

Ei se împart între un job full time, unde trebuie să fie prezenţi opt ore pe zi, şi antreprenoriat, însă reuşesc să facă faţă acestei provocări datorită satisfacţiei, care, după cum spune Raluca Stan, la finalul zilei este mai mare decât oboseala.

Antreprenoriatul, pentru cei doi, este o călătorie presărată cu obstacole, adrenalină, dar şi satisfacţia clienţilor, care le dă mereu putere să meargă mai departe.

„Este absolut minunat să îţi asumi riscuri. Această adrenalină pe care o ai atunci când întâmpini probleme te ajută să treci peste fiecare obstacol şi să fii orientat doar către găsirea de soluţii“, au mai spus ei. Alexandra Matei

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

La finalul unui an întreg de funcţionare, cei doi fondatori estimează că Serrai va ajunge la o cifră de afaceri de 35.000-40.000 de euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania