Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cum s-a transformat platforma EuCeMananc, pornită în 2013 la Timişoara, în Tazz by eMag, brand care va ataca pieţele din Ungaria şi Bulgaria în 2022. Platforma EuCeMananc, pornită în 2013 de trei antreprenori din Timişoara, a fost cumpărată de eMag în 2019, iar în 2020 s-a rebranduit în Tazz, care se află acum în peste 30 de oraşe

04.10.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Tazz by eMag, o platformă dedicată livrărilor de mâncare şi produse pentru casă la domiciliu, urmează să se extindă în Ungaria şi Bulgaria în 2022, în două pieţe în care eMag se află deja. Tazz a început ca un business antreprenorial fondat de trei antreprenori din Timişoara, Horia Tisu, Laurenţiu Duţă şi Cristian Bojar, iar astăzi este sub umbrela unuia dintre cele mai mari grupuri de pe plan local.

Povestea Tazz by eMag a început în 2013 şi s-a dezvoltat la nivel regional, atrăgând atenţia investitorilor. În 2018, Alin Şerban, actualul CEO al Tazz by eMag, a intrat în business, însă şi-a dat seama că e nevoie de mai mult ca platforma să se poată dezvolta.

„În momentul în care ne-am dat seama că avem nevoie de mai mult de partea financiară, a intervenit eMag, care a venit către noi cu o propunere financiară foarte bună, dar mai ales din punct de vedere tehnologie şi know-how, astfel, în septembrie 2019 am reuşit să facem un parteneriat cu eMag, care a devenit acţionat majoritar“, spune Alin Şerban, CEO al Tazz by eMag.

În aprilie 2020, platforma EuCeMananc s-a rebranduit în Tazz şi chiar dacă nu mai este un start-up, Alin Şerban spune că spiritul antreprenorial a fost păstrat.

Businessul antreprenorial a reuşit să atragă atenţia investitorilor în principal datorită faptului că a reuşit să se dezvolte la nivel regional, iar eMag a văzut potenţialul de creştere a afacerii într-o piaţă care nu era foarte dezvoltată.

„Cred că cel mai important într-un business este să gândeşti de la început pe un model de scalare, important este să te înconjori de o echipă foarte bună, să ai baze extrem de solide pe care apoi să poţi să clădeşti, să nu te grăbeşti şi să înţelegi că investitorii se uită la tine total diferit de cum te uiţi tu la un business pe care l-ai clădit“.

În prezent, Tazz are 190 de oameni, pe când în ianuarie 2020, înainte de a se rebrandui, număra doar 30 de angajaţi. Platforma este disponibilă în peste 30 de oraşe din România, iar până la finalul acestui an sau începutul anului viitor, Tazz se va extinde în toată ţara. „Ultimul an pentru Tazz a fost ca un roller coaster, în sensul că am crescut în 2020 faţă de 2019 de vreo 13 ori, am crescut de la 30 de oameni la 190 de oameni, mereu le spun colegilor mei că a fost uşor să creştem de la mic la mare, însă adevărata provocare este să creştem de la mare la foarte mare“, explică Alin Şerban.

Anul acesta, businessul s-a majorat de circa şapte ori faţă de 2020 şi numără circa 10.000 de parteneri în platformă.

Alin Şerban spune că are în plan să mărească numărul restaurantelor şi magazinelor cu 50%. Pe lângă livrare de mâncare, Tazz oferă diferite servicii de livrare a produselor pentru casă. „Tazz economiseşte singura resursă care nu poate fi cumpărată cu bani şi aceea este timpul, pe lângă partea de mâncare, livrăm şi partea de supermarket, cărţi, articole sportive, orice ai nevoie să ajungă în câteva minute acasă la tine“.

Aplicaţia Tazz înregistrează în acest moment 1,7 milioane de descărcări, însă numărul utilizatorilor activi este de circa 500.000, iar aşteptările sunt ca acest număr să crească în contextul în care piaţa de food delivery este într-o continuă creştere.

Pandemia a ajutat la dezvoltarea accelerată a businessului, iar dacă nu ar fi fost această criză, spune Alin Şerban, Tazz ar fi reuşit să se dezvolte în 2-3 ani ce au reuşit să facă în ultimul an.

„În 2019, când am făcut parteneriatul cu eMag, planurile noastre erau făcute pentru următorii 2-3 ani, când am văzut ce se întâmplă în lume, ne-am dat seama că această pandemie poate să dea un impuls, atunci am inventat în două săptămâni un brand, am făcut aplicaţia şi am pornit într-o aventură peste noapte, dacă nu era pandemia nu aveam acest boost“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania