♦ Learnity este un program de învăţare complementar şcolii, astfel că elevii vin la cursuri după ce termină orele la liceu ♦ În prezent, pentru un an de studiu în cadrul Learnity, părinţii elevilor de liceu plătesc 4.500 de lei.
Silvia Floarea, absolventă a Facultăţii de Psihologie, a dat naştere în 2014 unei comunităţi dedicate elevilor de liceu, numită Learnity, care funcţionează ca o şcoală ce vine în completarea sistemului de învăţământ românesc. Elevii vin la acest program de educaţie după terminarea orelor de la liceu şi învaţă despre domeniile care îi pasionează, în grila de cursuri regăsindu-se domenii precum psihologie, comunicare, economie, filosofie, antropologie urbană, design interior.
Ideea antreprenoarei a venit în timp ce era studentă la Universitatea Alternativă, unde, pe atunci, se organiza un incubator de afaceri, care a reprezentat şi punctul de pornire pentru businessul său de astăzi din domeniul educaţiei.
„În 2014 aveam 24 de ani, tocmai terminasem Facultatea de Psihologie. Mi-am dat seama că de fapt vreau să fac educaţie şi am intrat în Universitatea Alternativă, un proiect pentru studenţi, o universitate care nu dă diplome şi în care studentul are un traseu personalizat de învăţare şi cu mult accent pe practică. Aveam în Universitatea Alternativă un incubator de afaceri în care m-au invitat să dezvolt ceva în educaţie. Am plecat cu ideea de a dezvolta o şcoală alternativă bazată pe multă libertate şi democraţie pe care să o oferim copiilor şi pe care să o folosească, bineînţeles cu ghidajul adulţilor, cât mai util în dezvoltarea lor. Mi-am dat seama că nici banii şi nici competenţele mele în direcţia asta nu erau suficiente. Am luat-o uşor şi am început cu un prototip care se numeşte Learnity – vine de la learning comunity, o comunitate de învăţare alternativă pentru liceeni, complementară şcolii“, a povestit Silvia Floarea.
Investiţia de pornire nu a fost una semnificativă, după cum menţionează ea, a primit o finanţare de 1.000 de euro în cadrul incubatorului de afaceri. Ulterior, într-o a doua etapă, după ce ideea de business s-a transformat într-un SRL, antreprenoarea a mai primit încă 1.500 de euro.
În programa Learnity se regăsesc subiecte şi domenii diverse, iar învăţarea este organizată în patru moduri: un program de consiliere, atât individual, cât şi de grup, care este mult mai axat pe introspecţie şi pe autonomie în învăţare, un program de internship, ce presupune ca elevii să înveţe foarte practic (este un tip de învăţare dedicat elevilor care sunt deja de peste un an la Learnity), evenimentele de comunitate şi partea de cursuri şi traininguri, unde pe parcursul unui an sunt studiate aproximativ 30 de domenii diferite – de la psihologie, comunicare sau economie, până la filosofie, antropologie urbană sau design interior.
„Credem că suntem diferiţi, lumea e foarte mare şi trebuie explorată pas cu pas, în funcţie de ce avem nevoie în momentul respectiv“, a adăugat Silvia Floarea.
Ea susţine că Learnity a început cu 25 de elevi care au contribuit şi la dezvoltarea acestui proiect, însă capacitatea maximă a comunităţii a fost atinsă în 2019, când au fost 60 de elevi.
În primul an de funcţionare, taxa anuală era de 470 de euro, însă în prezent, pentru un an de studiu în cadrul Learnity, părinţii elevilor de liceu plătesc 4.500 de lei (900 de euro).
În anii buni, Learnity generează venituri de 50.000 de euro, iar în anii mai puţin buni încasările ajung la 30.000 de euro. „Businessul a pornit ca SRL, dar ADN-ul lui a fost tot timpul de ONG, întrucât nu am fost neapărat interesaţi să facem un profit din el. În 2018 am înfiinţat şi ONG-ul ca entitate juridică şi funcţionăm în baza acestuia de atunci.“
Echipa Learnity are în componenţă diverşi profesionişti, traineri şi psihologi, astfel încât dezvoltarea tinerilor, cei mai mulţi fiind în jurul vârstei de 16 ani, să fie susţinută cât mai bine.
Elevii din această comunitate, spune Silvia Floarea, caută libertatea şi spaţiul de a îşi expune părerile şi ideile, lucru pe care nu îl găsesc în sistemul de învăţământ din România. Mai mult, adaugă ea, ei sunt la vârsta la care îşi dezvoltă gândirea critică şi simt nevoia să împărtăşească, să exerseze vorbitul, păreristica, creativitatea, iar la şcoală simt că nu au acest spaţiu. „Din păcate, sistemul de învăţământ decide în numele elevilor.“
Deşi Learnity nu şi-a propus să îi ajute pe elevi să îşi găsească un drum profesional, ci să îşi construiască o identitate sănătoasă şi nişte valori şi principii, antreprenoarea spune că a constatat că acesta este un efect indirect al proiectului, prin faptul că îi ajută pe tineri să îşi dea seama ce vor să facă măcar la nivel de facultate.
În prezent, înscrierile pentru anul şcolar 2021-2022 au început şi sunt deja circa 20 de elevi care vor începe cursurile din toamnă. Silvia Floarea se aşteaptă ca în acest nou an şcolar capacitatea maximă, de 60 de elevi, să fie din nou atinsă.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE