Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Sorin Iordache şi Marian Mârşan au investit 20.000 de euro în urmă cu doi ani în cafeneaua Bubble T, iar acum se pregătesc să deschidă o a treia şi vor să se dezvolte la nivel naţional

16.09.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Ideea deschiderii unei cafenele cu băuturi pe bază de tapioca a venit în 2020, când la momentul izbucnirii pandemiei Sorin Iordache lucra în industria HoReCa, moment în care a descoperit prin intermediul reţelelor de socializare cafenelele cu astfel de băuturi, apoi i-a propus prietenului său înfiinţarea unui business.

Sorin Iordache şi Marian Mârşan, doi antreprenori din Bucureşti, au investit 20.000 de euro pentru deschiderea cafenelei Bubble T în urmă cu doi ani. În prezent, antreprenorii se pregătesc să deschidă o a treia cafenea, iar planurile de dezvoltare vizează extinderea la nivel naţional, dar şi crearea unui sistem de franciză. Povestea Bubble T a început în 2020, când la momentul izbucnirii pandemiei Sorin Iordache lucra în industria HoReCa, moment în care a descoperit prin intermediul reţelelor de socializare cafenelele din alte ţări care vindeau ceai sau cafea cu perle de tapioca. Sorin Iordache i-a propus prietenului său Marian Mârşan să se asocieze şi să deschidă un astfel de business. „Am considerat că acela era momentul nostru şi am zis să facem această treabă, iar apoi vom vedea ce va fi. Am investit 20.000 de euro pentru deschiderea primei cafenele”, spune Sorin Iordache. La acea vreme, Marian Mârşan locuia în Anglia, acolo unde a şi încercat prima dată o astfel de băutură, lucru care l-a convins să meargă mai departe în acest business. „Am încercat în Londra această băutură şi mi-a plăcut, atunci ne-am decis să începem. Sorin era aici şi a tras singur cât eu am fost în Londra, mai ales că am deschis în 2020, în cel mai dificil an pentru HoReCa”, spune Marian Mârşan. 

Marian Mârşan

Marian Mârşan

Băuturile pe bază de perle de tapioca au devenit foarte populare anul acesta, mai ales în rândul tinerilor, care au făcut cozi la astfel de cafenele pentru a-şi putea cumpăra un astfel de ceai sau cafea. Creşterea popularităţii acestor băuturi s-a simţi şi în vânzările Bubble T, care anul acesta a înregistrat o dublare a încasărilor faţă de anul trecut. Odată cu stabilizarea businessului, Marian Mârşan a decis să se întoarcă definitiv în ţară.

„Faţă de anul trecut ni s-au dublat vânzările, acesta este un lucru bun. Cu toate că s-au mai deschis astfel de cafenele în Bucureşti, noi am avut această creştere. Anul acesta, în urmă cu trei luni, am mai deschis o cafenea tot în Bucureşti, iar acum ne pregătim de a deschide a treia locaţie”, precizează Sorin Iordache.

Cu toate că anul 2022 a fost unul foarte bun pentru micul lanţ de cafenele, începutul businessului a fost dificil, având în vedere că businessul a fost deschis în cel mai dificil am pentru HoReCa. Bubble T a fost deschis în iunie 2020, iar până la sfârşitul anului, veniturile afacerii au fost de 100.000 lei. Anul trecut, Bubble T a avut încasări de 500.000 lei, iar pentru anul acesta estimările arată o creştere de până la 1 milion lei.

Prima cafenea deschisă, în zona Gării de Nord din Bucureşti, este şi cea care merge cel mai bine, având totodată cel mai mare număr de clienţi, circa 4.000 de persoane pe lună.

Cu toate că astfel de băuturi sunt populare în rândul copiilor şi tinerilor, aceştia fiind şi cei care cumpără cel mai mult de la Bubble T, adepţi ai acestor băuturi sunt şi cei de peste 30-40 de ani.

Cei doi antreprenori spun că planurile de dezvoltare vizează şi extinderea businessului în sistem de franciză. Mai mult, cei doi îşi propun ca în următorii doi ani să ajungă la zece cafenele proprii.

„Ne-am gândit şi la zona de francizare, ne-ar fi mult mai uşor să deschidem mai multe locaţii. Probabil vom merge doar cu parteneri în afara Bucureştiului. Ne-am gândit încă de la început la sistemul de franciză. Sunt foarte multe cereri la nivel verbal, dar rămâne de văzut ce se va concretiza. Avem cereri din Oradea, Timişoara, Constanţa, Piteşti”, spune el.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania