Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ştefania şi Iulian Matei au deschis trei localuri cu îngheţată pe băţ în Bucureşti după investiţii de 300.000 de euro. Până la finalul anului, Ştefania şi Iulian Matei vor să mai deschidă două spaţii Paco Paletas

14.07.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Ştefania şi Iulian Matei, doi antre­pre­nori cu experienţă în pro­duc­ţia publicitară, au lansat în oc­tom­­brie 2020 businessul Paco Paletas, un concept de îngheţată pe băţ, de inspiraţie mexicană. Astăzi există trei astfel de locuri în Bu­cu­reşti – unu în centrul vechi şi câte unul în mal­lurile Plaza România şi ParkLake Plaza.

„După o vacanţă petrecută departe, am avut ocazia să gustăm îngheţata mexicană, am rămas îndrăgostiţi de ea şi am vrut să adu­c­em gustul aici. Din păcate, timpul nu ne-a per­mis să punem pe hârtie ce înseam­nă acest busi­ness, dar pandemia ne-a adus timp su­fi­cient. În centrele comerciale avem ins­ule cu în­gheţată, iar în centrul vechi avem un spa­ţiu comercial cu terasă“, a spus Şte­fania Ma­tei la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Investiţia a ajuns la circa 300.000 de euro pentru cele trei spaţii, dar şi pentru fa­bri­ca de îngheţată, amplasată în zona cen­trală a Capitalei. Primul spaţiu – cel de pe stra­da Şelari – a fost deschis în octombrie 2020 şi a funcţionat numai pentru două săp­tă­mâni din cauza pandemiei, pentru a-şi rel­ua activitatea în martie 2021. În aprilie a fost inaugurată insula din Plaza România, iar pe 1 iulie cea din ParkLake. În pro­duc­ţie şi în vânzare lucrează 12 angajaţi.

„Numărul de clienţi este în creştere, vedem asta după stocurile pe care trebuie să le facem mereu. Avem peste 30 de sorti­men­te, totdeauna aducem ceva nou. Încercăm să mergem pe gusturile acceptate de români, dar suntem plăcut surprinşi şi de sortimentele care până acum nu au fost testate pe piaţa noastră – îngheţata de susan negru, de exemplu. Schimbăm reţetele şi în funcţie de sezon, pentru că luăm toată materia primă de pe piaţa din România. O în­gheţată în localu­rile Paco Paletas costă 15 lei.“

Până la finalul anu­lui, Ştefania şi Iulian Matei vor să mai des­chidă două spaţii Paco Paletas.

Experienţa lor numără 18 ani în do­me­niul producţiei publicitare. S-au îndrăgostit de îngheţata mexicană într-o vacanţă în anul 2015, apoi au început să urmeze cursuri online pentru fabricarea îngheţatei, au comandat utilaje şi au pornit businessul Paco Paletas.

„După ce ne-am asaltat prietenii şi familiile cu diverse sortimente, pe 17 octombrie 2020, am avut confirmarea primilor clienţi că ceea ce făceam era bun şi diferit de tot ceea ce este la noi e piaţă. Nu folosim în nicio reţetă coloranţi sau potenţiatori de aromă, fructele au gustul lor, laptele şi smântâna sunt curate, aşa cum le ştim cu toţii în casele noastre.“

Din portofoliul Paco Paletas, fac parte îngheţata cu pepene, mango, portocală, cocos şi kiwi, susan negru sau varianta rainbow – cu căpşuni, fructe de pădure şi mango. Cappuccino, stafide şi rom, dulce de leche, fistic sau matcha sunt alte variante. Fiecare îngheţată are minimum 110 grame.

„Pentru restul anului, ne vom îndrepta atenţia către locaţii partenere şi, în acest sens, am adus deja congelatoare slim“, mai spune Ştefania Matei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O îngheţată în localurile Paco Paletas costă 15 lei. Din portofoliul Paco Paletas fac parte îngheţata cu pepene, mango, portocală, cocos şi kiwi, susan negru sau varianta rainbow – cu căpşune fructe de pădure şi mango.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania