Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Alexandra Szabo a intrat în antreprenoriat în 2024 şi a creat agenţia de marketing şi evenimente ERNA Agency. „Este foarte important şi ce transpune brandul după campaniile şi evenimentele pe care le face.“

07.10.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

După ce a acumulat experienţă în mai multe domenii, de la turism, la organizare de evenimente, Alexandra Szabo a decis să facă propriul business, o agenţie de marketing şi organizare de evenimente, prin care să îmbine două dintre pasiunile sale. Astfel, a luat naştere ERNA Agency, în august 2024, iar antreprenoarea deja are colaborări cu firme din stomatologie sau din domeniul electrocasnicelor.

„Îmi doream mai multă acţiune în viaţa mea. A fost şi pasiunea care m-a ghidat să încep un business, pentru că simţeam că am toate toolurile necesare. Organizarea de evenimente a fost pentru mine o pasiune dintotdeauna. Marketingul a venit ulterior, fiindcă pentru toate evenimentele trebuia să creez şi marketing şi atunci a venit foarte natural“, a spus Alexandra Szabo, fondatoarea ERNA.

Ea crede că în ultima perioadă oamenii pun accentul pe marketingul digital, dar şi cel offline este în continuare important, oamenii sunt dornici să interacţioneze şi fizic.

Numele ERNA este un acronim de la Event Rise and Networking Agency, dar are şi o componentă emoţională, fiind numele străbunicii antreprenoarei.

„Prin ERNA vreau să creez prima comunitate de specialişti în marketing digital din România. Sunt împreună cu încă două colege şi ne dorim să adunăm toţi oamenii pasionaţi de digital marketing şi să le oferim resursele necesare în dezvoltare. Vrem să dezvoltăm şi partea de networking, pentru că e foarte important să te mai întâlneşti cu oameni din aceeaşi industrie şi să vezi ce noutăţi mai sunt“, a mai spus Alexandra Szabo.

Astfel, ea organizează lunar evenimentele, unde vin în jur de 30 de participanţi. Şi zona de organizare de conferinţe este în vizorul antreprenoarei, indiferent de industrie. Ea mai lucrează alături de doi colaboratori.

„Un client trebuie să completeze un brief şi pe baza lui o să luăm nişte iniţiative legate de strategie, de partea logistică. Scopul este ca ce se întâmplă în partea de digital marketing şi în partea de evenimente să ajungă într-un punct comun. Este foarte important şi ce transpune brandul după campanii şi evenimentele pe care le face“, mai crede Alexandra Szabo.

Ea adaugă faptul că industriile cu care lucrează pot fi diverse, având până acum din zona de stomatologie, de electrocasnice, nevoia de marketing fiind la fel de importantă, indiferent de domeniu. Ceea ce face diferenţa este documentarea pe care specialistul de marketing trebuie să o facă legat de piaţă, competiţie.

Antreprenoarea spune că îşi ia energia din alte hobby-uri pe care le are, sportul, natura, prietenii fiind printre sursele ei de entuziasm.

„În STUP am participat la câteva evenimente, chiar şi pe partea de vânzări şi de finanţare, care m-au ajutat foarte mult să îmi pun ideile cap la cap. Mi-au dat curaj, de fapt. Toate experienţele m-au dus în punctul în care simt că sunt pregătită să încep un business. Singurul eşec este că nu încerci. Dacă ai încercat deja poţi să consideri că nu e eşec şi că ţi-ai dat măcar voie să vezi dacă o să iasă ceea ce ţi-ai propus“, mai spune Alexandra Szabo.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.