Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei tineri din Bucureşti au investit 50.000 de euro în servicii de personal styling şi trimit pe baza unui chestionar, la uşa clientului, seturi formate din cinci articole vestimentare

26.11.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„În prima săptămână câteva sute de persoane şi-au făcut cont la noi pe site. Ne propunem să avem minimum 4.000 de clienţi în 2021.“

Ciprian Dudulea, Horia Stupu, ab­solvenţi ai The Entrepre­neur­ship Academy din Ca­pi­tală, şi Şerban Buliga, abolvent de inginerie mecanică în cadrul Universităţii din Glasgow, au pornit de la o ne­voie personală start-up-ul The Outfit, prin care oferă servicii de personal styling. Investi­ţia iniţială, din surse proprii, se ridică la 50.000 de euro, dar pentru a se dezvolta, ei spun că anul viitor au nevoie de o finanţare mult mai mare şi vor apela la investitori externi.

„Mă întrebam de ce-mi displace să-mi cumpăr haine online şi cu atât mai mult eram curios cu cât nici offline nu-mi place. De altfel, prietenii mei îşi comandă multe produse online, dar nu şi haine. E normal să o luăm treptat, dar noi ar trebui să fim segmentul de clienţi care să cumpere haine online. (...) Ne-am întrebat cum ar fi dacă în loc să afişăm 10.000 de produse, nu am avea niciun produs pe stoc, cum ar fi dacă nu ţi-ai alege singur hainele şi ai avea acces la cunoştinţele unui stilist vestimentar şi cum ar fi dacă ai putea să le probezi înainte să le plăteşti. Aşa a apărut The Outfit“, povesteşte Ciprian Dudulea.

El are împreună cu Horia Stupu o agenţie de marketing de trei ani şi spune că au colaborat cu mai multe businessuri B2C, atât din România, cât şi din străină­ta­te, ajutându-i să-şi crească vânzările on­line, iar Şerban Buliga a avut un start-up de analiză a datelor. „E important să ai o echi­pă pe care să te poţi baza.“

Tinerii consideră că experienţa de shop­ping offline nu s-a schimbat mai deloc în ulti­mii 20 de ani şi necesită mult timp, iar omul mo­dern, mai ales cel din mediul urban, are ne­voie să-şi eficientizeze timpul, astfel că, spun ei, numai în prima săptămână de la lansarea busi­nes­­sului câteva sute de persoane şi-au creat profil pe site şi câteva zeci au făcut şi comenzi.

„Ai de răspuns la câteva întrebări despre sti­­lul tău vestimentar, cât şi informaţii despre cor­­pul tău. Avem un chestionar cu 30 de între­bări, pe baza căruia stilistul nostru alege ce pro­duse pune în set. Apoi, setul cu cele cinci pro­duse este livrat, iar tu, în calitate de client, ai dreptul să probezi şi să alegi în trei zile câte pro­duse vrei să păstrezi şi după aceea plăteşti. Livrarea şi returnarea sunt gratuite“, afirmă Ciprian Dudulea.  El menţionează că în prima săptămână 68% dintre persoanele care şi-au creat profil sunt femei şi 32% sunt bărbaţi, iar din 5 produse livrate un client păstrează, în medie, 2,3 produse.

„Primii clienţi au fost prietenii. Am avut 15-20 de comenzi de la apropiaţi.“

Momentan, ei colaborează cu mai multe branduri, iar livrările sunt făcute print-o companie de curierat, în special în Capitală, însă în portofoliu au doar îmbrăcăminte, dar anul viitor îşi doresc să includă şi încălţăminte şi accesorii. „Vrem să mărim echipa de stilişti şi să ne extindem în toată ţara.“

Ciprian Dudulea susţine că încă din liceu şi-a dat seama că vrea să facă antreprenoriat şi pe măsură ce s-a avântat în acest domeniu, a văzut că i se potriveşte, totuşi recunoaşte că a fost provocator să pornească un business în 2020, având în vedere contextul pandemic şi faptul că oamenii stau mai mult în casă şi nu simt neapărat nevoia de a-şi comanda haine acum.

„Am plecat la drum cu gândul că facem un data driven fashion company, o companie care are la bază analiza de date şi ne diferenţiază faptul că aducem experienţa din cabina de probă din mall la tine acasă. (...) Ne propunem să avem minimum 4.000 de clienţi în 2021. După ce scalăm în România, vrem să ne extindem şi-n alte ţări.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania