Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Vlad Rusu, student la Medicină dentară în anul al treilea, şi-a pus toate economiile într-un proiect în turism şi a transformat casa de vacanţă a părinţilor săi din Câmpulung Muscel într-o unitate de cazare numită Ethereal Chalet

20.03.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Proiectul antreprenorial Ethereal Chalet a fost creat de la zero în Stup.

Vlad Rusu, student la Medicină dentară în anul al treilea, şi-a dorit să aibă o sursă de venit pe perioada facultăţii, aşa că a decis să închirieze în regim hotelier casa de vacanţă pe care părinţii lui au construit-o în apropiere de Câmpulung Muscel, în Valea Mare-Pravăţ.

El şi-a folosit toate economiile pentru a reamenaja casa de vacanţă şi în cele din urmă a transformat totul într-un business în turism. Aşa a apărut, anul trecut, Ethereal Chalet, unitate de cazare ce poate acomoda şase persoane.

„Am ajuns în turism din întâmplare. În 2012, părinţii mei au construit casa aceasta de lângă Câmpulung Muscel, din Valea Mare-Pravăţ şi mergeam săptămânal acolo, bunicii mei fiind din acea zonă. În 2021, la început, am vrut să închiriez casa pentru o sursă de venit pe timpul facultăţii. La început, ai mei erau foarte sceptici, dar au acceptat. În vacanţa de Paşte de la facultate din 2021, am stat acolo în fiecare zi şi am transformat locul de unul singur. Aveam 5.000 de lei strânşi şi am riscat tot în acest proiect”, a povestit Vlad Rusu. După ce a reamenajat locul, el a listat casa de vacanţă pe platforma Airbnb, iar în ziua următoare a venit şi prima rezervare. Primii turişti au fost din Bucureşti, spune fondatorul, iar până acum au revenit la Ethereal Chalet de cinci ori.

Câteva dintre avantajele locaţiei, menţionează acesta, sunt liniştea zonei, natura şi faptul că este o unitate de cazare pet friendly. Vlad Rusu a început acest proiect la aproape 20 de ani, iar mulţi dintre paşii pe care i-a făcut în antreprenoriat au fost intuitivi, fără a se baza pe anumite cunoştinţe în domeniu. Primele provocări au apărut atunci când a decis să înfiinţeze un SRL. Întâmplarea a făcut ca tocmai în acea perioadă el să treacă pe lângă sediul BT Stup din Bucureşti, care i-a stârnit curiozitatea, fără a se gândi vreo secundă că acolo este locul în care ar putea găsi răspunurile la întrebările sale legate de antreprenoriat. Alexandra Matei

„Aveam nevoie de o societate, de un SRL. Am mers la o vizionare a sediului şi am decis să deschid SRL-ul meu chiar aici, în Stup. Am văzut care sunt toţi paşii pe care trebuie să îi parcurg, am deschis contul la BT şi în două săptămâni aveam firma. Totul a fost mult mai uşor decât mă aşteptam”.

Firma propriu-zisă a fost înfiinţată în toamna anului trecut. Între timp, Vlad Rusu listase deja unitatea de cazare şi pe alte platforme, ceea ce a contribuit la creşterea vizibilităţii acesteia, dar şi a numărului de rezervări.

Ethereal Chalet are un living cu o bucătărie mare open space, trei camere duble şi o baie. Casa de vacanţă se închiriază cu 500 de lei pe noapte în timpul săptămânii şi cu 750 de lei pe noapte în weekend.

Locaţia este aproape de Bucureşti, însă turiştii vin de peste tot din ţară, nu doar din Capitală. Cei mai mulţi sunt turişti români, însă, menţionează antreprenorul, anul acesta au venit şi turişti din străinătate, din America şi din Malta.

„Avem şi turism în timpul săptămânii, nu doar turism de weekend. Anul trecut, în februarie, au fost închiriate toate weekendurile, deci 8 nopţi. Anul acesta, în aceeaşi perioadă, după ce am intrat pe mai multe platforme, am avut închiriere de 16 nopţi”.

Cei care vin la Ethereal Chalet sunt majoritar familii, dar vin de asemenea şi cupluri sau grupuri de prieteni. Oaspeţii pot alege să facă echitaţie în zonă sau excursii cu calul pe munte şi la stână ori plimbări cu ATV-ul.

Vlad Rusu este foarte optimist în ceea ce priveşte rezultatele pe care proiectul său le va avea. El se aşteaptă să aibă un profit de 1.500 de euro lunar în primul an de funcţionare. „În general, sunt foarte optimist. Eu am copilărit pe strada pe care este casa. M-am descurcat să găsesc persoane care să mă ajute şi am reuşit să găsesc rapid răspunsurile la toate întrebările pe care le-am avut.”

El nu se gândeşte să mai construiască o a doua căsuţă pe acelaşi teren, întrucât îşi doreşte să le ofere oaspeţilor liniştea şi intimitatea de care au nevoie. Însă, are de gând să amenajeze un loc de jacuzzi în spatele casei.

Totodată, el vrea ajute, prin proiectul său, şi comunitatea locală, mai exact oamenii din zonă care produc miere, fructe sau legume, promovându-i în rândul turiştilor care îi calcă pragul.

Vlad Rusu a intrat în antreprenoriat la o vârstă destul de fragedă şi spune că de atunci viaţa lui s-a schimbat complet. Antreprenoriatul l-a maturizat foarte mult şi consideră ca a fost una dintre cele mai bune decizii.

„Experienţa de antreprenor m-a învăţat să fiu mai organizat, să îmi manageriez banii, să am o mai mare libertate. Proiectul acesta este cel care îmi susţine dezvoltarea şi îmi alimentează şi celelalte pasiuni. Ethereal Chalet va rămâne acolo şi după ce voi deschide, la un moment dat, un cabinet de stomatologie.”

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.