• Leu / EUR4.7274
  • Leu / GBP5.1683
  • Leu / USD4.2601
Afaceri de la zero

Moşia Corbeanca este folosită pentru evenimente diverse, precum nunţi în aer liber, evenimente private pentru companii şi persoane fizice, ca spaţiu de lucru în afara biroului, pentru teambuildinguri, cine tematice sau ateliere. Galerie foto

Alexandru Cîndea şi Bogdan-Mihail Doltu au investit 200.000 euro în Moşia Corbeanca, de lângă Bucureşti

23 mai 2019 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Moşia Corbeanca este folosită pentru evenimente diverse, precum nunţi în aer liber, evenimente private pentru companii şi persoane fizice, ca spaţiu de lucru în afara biroului, pentru teambuildinguri, cine tematice sau ateliere.

 

Alexandru Cîn­dea şi Bog­dan-Mihail Doltu, doi prieteni din Capitală, au investit 200.000 de euro într-un spaţiu în localitatea Corbeanca, de lângă Bu­cureşti, care funcţio­nea­ză ca restaurant şi loc pentru diferite tipuri de evenimente. Cei doi antreprenori au avut în 2018 afaceri de 450.000 de euro cu Moşia Corbeanca şi estimează între 600.000 şi 800.000 de euro pentru 2019.

„În primăvara anului 2017, căutam un spaţiu în nordul Bucureştiului, unde voiam să amenajăm un centru logistic pentru catering şi rulota de street-food pe care tocmai o achiziţionasem. După mai multe căutări, am găsit un spaţiu de închiriat foarte aproape de casă, în Corbeanca, unde locuim amândoi, locul este amplasat fix la mijlocul distanţei dintre casele noastre. Era un fost hipodrom de aproximativ 13.000 de metri pătraţi, situat pe malul lacului, care era nefolosit de mai bine de jumătate de an“, povesteşte Călin Cîndea.

Iniţial, spaţiul i s-a părut lui Călin Cîndea prea mare pentru planurile lor, însă au agreat cu proprietarii să-l închirieze pentru trei luni de test, pentru a vedea dacă îl pot face productiv.

„Ne-am chemat câţiva prieteni, ne-am suflecat mânecile şi ne-am pus pe treabă. O lună mai târziu, pe 15 august, de Sf. Marie, am avut deschiderea oficială a spaţiului, la care am fost sold-out încă de la ora prânzului. A trebuit să închidem porţile, pentru că nu mai aveam mâncare“, spune Călin Cîndea.

După inaugurare, dându-şi seama de potenţialul locului ca spaţiu de evenimente, s-au consultat cu familiile şi au semnat un contract de închiriere pentru o perioadă mai lungă şi aşa au pus bazele Moşiei Corbeanca. Pe lângă Moşia Corbeanca, cei doi antreprenori au dezvoltat şi brandul Maidan, care reprezintă divizia de catering şi street-food.

„Investiţia iniţială în Moşie a fost de aproximativ 80.000 de euro. Apoi, în următorul an, am reinvestit tot profitul generat pentru a extinde spaţiul şi a ne lua noi echipamente. Până în prezent, suntem la un total de aproximativ 200.000 de euro investiţi.“

Astăzi, Moşia Corbeanca este folosită pentru evenimente diverse, precum nunţi în aer liber, evenimente private pentru companii şi persoane fizice, ca spaţiu de lucru în afara biroului, pentru teambuildinguri, cine tematice sau ateliere.

„Pentru amândoi este importantă conexiunea cu comunitatea în care locuim. De aceea, am considerat important să creăm un spaţiu care să integreze şi nevoile comunităţii. Am găzduit la noi diverse întâlniri ale mai multor grupuri din Corbeanca, am încercat să achiziţionăm cât mai mult din materia primă pe care o folosim din comunitate – cafea, flori, pâine, mezeluri, brânzeturi, dulciuri, carne. Ne dorim chiar să organizăm un festival în care să adunăm toţi producătorii din zonă“, spune Călin Cîndea.

Meniul de mâncare se schimbă săptămânal, astfel că, de fiecare dată când revin, clienţii găsesc alte feluri de mâncare. În meniu se regăsesc vinuri româneşti, dar şi beri artizanale autohtone.

„Am plecat la drum cu un mix de oameni cu experienţă în HoReCa, dar şi oameni din afara domeniului, antreprenori sau chiar angajaţi din corporaţii care să aducă o perspectivă diferită businessului nostru“, mai spune Călin Cîndea, unul dintre fondatori.

Călin Cîndea a lucrat vreme de zece ani într-o corporaţie specializată în cercetare de piaţă, brand management, product development şi trade marketing. E pasionat de călătorii şi de descoperirea gusturilor şi a comunităţilor din ţări îndepărtate. Bogdan Doltu este co-fondator al spaţiului de co-working Impact Hub, unul dintre primele de acest tip din Bucureşti, şi se ocupă de organizarea de evenimente şi festivaluri, printre care Burgerfest sau Bucharest Craft Beer Festival. Pasiunile lui se îndreaptă către mâncarea bună şi comunităţile locale.

„Nu avem alte businessuri similare (cu Moşia Corbeanca – n. red.), dar ne gândim serios să deschidem nişte locaţii şi în Bucureşti. La Moşie, avem în plan să transformăm unul dintre grajdurile vechi într-un spaţiu de evenimente indoor, pentru a putea găzdui evenimente mari şi în sezonul rece“, spune Bogdan Doltu.

Totodată, cei doi proprietari se gândesc să extindă bistro-ul şi să mărească astfel locul de joacă acoperit pentru copii.

 

Intraţi pe platforma   www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania lansează proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania