Afaceri de la zero

Hainele sunt produse în România, în fabrica familiei din Focşani, iar rulota va fi amplasată o dată pe lună într-un business park

Anca şi Vlad Ţurcanu au lăsat domeniul financiar pentru un magazin mobil de haine unde aşteaptă 30 de corporatişti pe zi

06.06.2019, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Am vrut să venim cu un suflu nou în businessul de familie existent, axat pe producţia de textile.“

Antreprenorii Anca şi Vlad Ţurcanu au folosit cunoş­tin­ţele din domeniul fi­nanciar şi businessul de fa­milie din industria tex­tilă pentru a pune pe piaţa lo­cală o idee nouă de afa­ceri – o rulotă mobilă de hai­ne, amplasată în faţa clă­dirilor de birouri din Bucureşti. La aceste in­grediente au adău­gat o investiţie de 25.000 de euro pentru o rulotă şi a rezultat EMA T Concept, magazinul de haine mobil unde zilnic, timp de două - trei zile pe săptămână, intră circa 30 de persoane.

„Ne-am dorit să ieşim din zona de confort şi să testăm cunoştinţele acumu­late în multinaţionale în zona de IMM. Vrem să dezvoltăm mai departe busines­sul familiei. Mama Ancăi conduce un IMM (Elsima Conf SRL) în industria tex­tilă de aproape 25 de ani, a păstrat o mare parte dintre clienţii cu care a pornit. Am vrut să venim cu un suflu nou în busi­nessul existent“, a spus Vlad Ţurcanu.

El spune că pe piaţa din România conceptul de ma­ga­zin mobil de haine este unul nou, iar modelul este preluat de la rulotele de la festivalurile de street food.

Rulota EMA T Con­cept va fi amplasată timp de două-trei zile pe săptămână în business park-urile Capitalei, în par­cările acestora.

Până în prezent, rulota de haine a fost pre­zentă în aprilie 2019 în faţa birourilor Băncii Transilvania, iar în mai la Plaza România, pentru următoarele apariţii com­pania aşteptând confirmările. Pentru a amplasa rulota în faţa clădirilor de birouri, fondatorii companiei dau discounturi pentru angajaţii companiei sau merg pe modelul de barter, asigurând de exemplu ţinutele pentru angajatele din recepţie.

Hainele sunt produse în România, în fabrica familiei din Focşani.

„Fabrica este în Focşani şi linia principală de activitate este producţia în lohn/ semi-lohn pentru diverse branduri din Franţa, Italia şi Danemarca. La capacitate vorbim de aproximativ 120.000 bucăţi pe an“, a mai spus Vlad Ţurcanu.

Publicul ţintă este format din femeile angajate în corporaţii, iar stilul vestimentar al hainelor de sub brandul EMA T Concept este „smart business with a twist“, hainele putând fi purtate şi în afara programului de la birou.

 „Targetăm pentru început sediile instituţiilor financiare, unde, din experienţa anilor petrecuţi în acest domeniu, mare parte a angajaţilor sunt femei“.

Vlad Ţurcanu a explicat că motivul pentru care rulota mobilă va fi amplasată o dată pe lună într-un business park este că în acest mod angajaţii vor acorda astfel mai multă atenţie, ştiind că apare pentru un termen scurt.

Antreprenorii spun că angajaţii din clădirile de birouri pot mult mai uşor să treacă timp de zece minute prin magazinul mobil din faţa biroului pentru care primesc şi reducere, decât să meargă până la cel mai apropiat mall, în contextul lipsei timpului.

La nivel de vânzări, 40% din încasări vin din târguri sau evenimentele de modă, iar restul de 60% este împărţit între magazinul online ematconcept.ro şi rulota propriu-zisă.

Produsele EMA T Concept au preţuri cuprinse între 150 de lei pentru o cămaşă şi 320 de lei pentru o rochie, potrivit site-ului companiei.

„Este foarte important pentru noi să ne intersectăm fizic cu angajaţii companiei (în faţa clădirii, lângă cafeneua de lângă clădire sau locurile de parcare de lângă zona de restaurant), dar şi să putem amplasa rulota într-un loc şi mod optim. În medie ne vizitează 30 de persoane pe zi, iar rata de conversie este de 50%“.

Pentru 2019, antreprenorii vor să promoveze conceptul, astfel încât vânzările în mediul online, dar şi magazinul mobil să crească astfel încât să recupereze investiţia.

„Provocările cu care ne confruntăm sunt competiţia foarte mare în zona de fashion retail, preţurile foarte scăzute la fast fashion, rapiditatea cu care se schimbă moda, conceptul este nou în România, iar publicul ţintă încă nu ne cunoaşte“, a mai spus Vlad Ţurcanu.

El consideră că lumea antreprenorială este o provocare, însă în România se dezvoltă cultura antreprenorială, noile generaţii venind cu idei noi.

„Zona de IMM necesită mai multa atenţie din partea băncilor/ instituţiilor financiare pentru a sublinia importantţa unui business plan, definirea riscurilor, cash management, pivotare“, a mai spus antreprenorul.

O piaţă concurenţială

Industria textilă românească a fost marcată în ultimii ani de închiderea unor fabrici, pe fondul lipsei forţei de muncă, dar şi a creşterii salariilor din domeniu, deşi în continuare croitoresele sunt printre cel mai slab plătite dintre angajaţii din industrie, în jurul a 2.000 de lei net pe lună salariul mediu.

În ultimii ani, mai ales după dezvoltarea centrelor comerciale, marile companii internaţionale au intrat pe piaţa locală cu magazine, acestea lucrând cu fabricile româneşti. Astfel, branduri ca H&M sau Zara lucrează cu fabrici locale pentru haine, iar alţi giganţi din industrie precum Louis Vuitton sau Moncler au şi unităţi proprii de producţie.

Cifra de afaceri totală realizată de companiile din producţia de haine este de peste 10 mld. lei anual.

 

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

  În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania