Afaceri de la zero

Andreea Elisei, fondatoarea cofetăriei Caruselul Vegan, transformă reţetele de prăjituri clasice în produse vegane într-un laborator de lângă Bucureşti

05.07.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Lumea de business este interesantă şi aventuroasă. Cu siguranţă se munceşte mai mult decât atunci când eşti angajat, dar merită.“

Antreprenoarea Andreea Elisei, de profesie fotograf, a pus pe piaţă Caruselul Vegan, o cofetărie artizanală de produse vegane prin care produce de la torturi la turtă dulce, toate inspirate din reţetele clasice, însă cu ingrediente vegane. Ideea de business a fost pregătită circa un an, iar primele produse au fost livrate în noiembrie 2018. Pentru anul acesta, primul complet de activitate, antre­pre­noarea estimează vânzări de circa 40.000 – 50.000 de lei.

„Eu şi soţul meu am devenit vegani acum trei ani şi găseam pe piaţă doar prăjituri raw vegane, iar la cofetăriile clasice dulciurile de post lăsau de dorit şi nu întotdeauna puteai fi sigur că ingredientele sunt într-adevăr vegane. Ne era destul de greu să găsim dulciuri clasice vegane şi ne-am gândit că poate fi o idee bună să facem noi”, a spus Andreea Elisei.

Ea este fotograf, iar soţul său este electronist, însă pasiunea pentru gătit şi nevoia din piaţă pe nişa de produse vegane i-au determinat să creeze Caruselul Vegan.

Printre sortimentele pe care le produc în laboratorul din Popeşti-Leordeni, judeţul Ilfov, se numără biscuiţi, turtă dulce, torturi, tarte, iar reţetele sunt adaptate astfel încât să nu conţină ouă, lapte sau ingrediente de origine animală. Pentru produse, antreprenorii au şi furnizori locali pentru făină, de exemplu, iar prăjiturile sunt livrate direct de companie către consumatori.

„Livrăm şi în Bucureşti şi participăm la evenimente private, târguri. Nu avem o cofetărie fizică. Vrem să ne extindem, ne-am dori să deschidem nişte cofetării în Bucureşti. Ne gândim, deşi merge destul de bine online, pe comenzi şi evenimente, dar pe viitor ne gândim să deschidem. E greu să adaptezi o reţetă clasică la una vegană şi să iasă acelaşi gust sau unul asemănător”, a mai precizat Andreea Elisei.

În laborator lucrează alături de soţul său, însă în perioadele aglomerate mai angajează persoane în perioade determinate.

Trendul pentru produsele vegane este în creştere, spune antreprenoarea, românii dorindu-şi un stil de viaţă mai sănătos. Toto­dată, persoanele cu intoleranţă la lactoză sau cu diverse alergii alimentare caută produsele vegane.

„E un trend în creştere pentru produsele vegane pentru că sunt mai sănătoase, mai uşor digerabile pentru om, au impact mai mic asupra mediului şi mi se pare că oamenii au început să vadă toate avantajele pe care le are alimentaţia vegană, chiar dacă nu sunt vegani”, a mai precizat Andreea Elisei.

Caruselul Vegan este un business sezonier, sărbătorile de Paşte sau Crăciun fiind cele mai aglomerate ca nivel de comenzi. „Oamenii au început să caute lucruri artizanale, făcute de casă, mai sănătoase. Încearcă, gustă şi se decid singuri şi atunci asta formează piaţa”.

Andreea Elisei a precizat că legătura cu domeniul cofetăriei a venit din pasiunea pentru gătit, abordând o nişă la început de drum pe piaţa românească.

„Lumea de business este interesantă şi aventuroasă. Este greu şi cu siguranţă se munceşte mai mult decât ca angajat, cel puţin  în perioada de început, dar merită pentru că pentru noi este importantă libertatea pe care o oferă să ai propriul business, să ştii că lucrezi pentru tine, ai o idee şi o implementezi mâine”, a spus Adreea Elisei.

Piaţa de preparate raw vegane a început să se dezvolte pe fondul atenţiei din ce în ce mai mare a românilor pentru un stil de viaţă sănătos. Pe piaţă mai activează şi grupul Naturalia, cofetăria Raw-Coco, Ostraw Vegan.

georgiana.mihalache@zf.ro

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania