Alexandra Mone,
ARI-Studio, Piteşti:
„Pentru ARI-Studio, proiectul Afaceri de la zero înseamnă în primul rând o recunoaştere a muncii noastre de până acum, o încurajare pentru viitor, dar şi oportunitatea de a ajunge la un număr mai mare de potenţiali clienţi, furnizori şi noi parteneri de business. În proiectul Afaceri de la zero, am descoperit antreprenori pasionaţi, care au creat produse şi servicii dintre cele mai diverse. Sperăm ca proiectul Afaceri de la zero să se deruleze în continuare pentru cât mai mult timp, deoarece oferă cititorilor oportunitatea de a descoperi produse şi servicii creative realizate în România, iar pentru unii poate fi chiar imboldul necesar pentru a porni şi ei o afacere de succes de la zero“, spune Alexandra Mone, cofondatoarea businessului ARI-Studio.
Ea şi prietenul ei, Robert Anton, absolvenţi de economie, au conceput trei tipuri de sisteme informatice pentru companiile din HoReCa şi retail şi furnizează servicii software în valoare de aproape 90.000 de euro pe an. Până acum, ea şi partenerul ei de business au dezvoltat trei produse software principale: UnityPOS, aplicaţia pentru cafenele, restaurante şi foodtruckuri, UnityBooking – aplicaţia pentru recepţie în domeniul hotelier şi UnityRetail – aplicaţia pentru magazine. Sistemele ajută managerii să gestioneze comenzile şi rezervările.
Cristina Niţu,
Fala Português, Bucureşti
„Pentru că Afaceri de la zero este, pentru mine, o platformă de învăţare, un loc în care găsesc foarte multe resurse, foarte multă informaţie şi foarte multe poveşti care să mă inspire. În egală măsură, pentru Fala Português, Afaceri de la zero a reprezentat un canal de comunicare excelent, prin care să spun povestea acestui proiect într-un mod autentic şi nestingherit. Nu în ultimul rând, pentru mine, Afaceri de la zero înseamnă un instrument prin care să-mi privesc proiectul dintr-o perspectivă ceva mai obiectivă şi cu mai multă maturitate“, spune Cristina Niţu, fondatoarea cursurilor de portugheză Fala Português.
Absolventă de Limbi Străine în Bucureşti şi la Lisabona, Cristina Niţu a început în 2017 să organizeze cursuri de limbă portugheză. Cursurile se desfăşurau în clădirea Institutului Cervantes de pe bulevardul Regina Elisabeta din Bucureşti. De câteva săptămâni, activitatea s-a mutat în mediul online, din cauza pandemiei, însă antreprenoarea are în plan organizarea unei sesiuni de cursuri şi pe timp de vară, în contextul în care, cel mai probabil, perioada de primăvară va aduce un număr foarte redus de cursanţi.
Marius Ardelean,
Rockha, Târgu-Mureş:
„Pentru că am primit încă o confirmare că la Rockha facem bine ceea ce facem. De asemenea, am înţeles că suntem destul de mulţi antreprenori la început de drum şi că împreună putem forma o comunitate prin care să ne ajutăm reciproc şi care, de ce nu, să-i inspire şi să-i motiveze şi pe alţii să ajungă de la idee la afacere“, spune Marius Ardelean, fondatorul businessului Rockha, sub care produce şi vinde agende cu hârtie confecţionată din piatră.
Din 2018, Marius Ardelean, în vârstă de 24 de ani, produce, într-un atelier din Târgu-Mureş, agende de lux cu hârtie fabricată din piatră. Investiţia lui Marius Ardelean şi a tatălui său până acum în Rockha a fost de 10.000 de euro, iar în 2020 alţi bani vor fi dedicaţi tehnologizării proceselor de producţie. Pe lângă antreprenorul de 24 de ani şi tatăl lui – Dan Ardelean, în afacere sunt implicaţi şi trei colaboratori, responsabili de vânzările online. Momentan, agendele se vând doar prin intermediul site-ului Rockha, urmând să se regăsească şi în câteva librării.
Irina Mărăşoiu,
Pater, Argeş:
„Pentru că în special afacerile mici, pornite de la zero cu trudă şi cu suflet au nevoie să fie promovate. Pentru Pater, interviul Afaceri de la zero a fost o rampă de lansare, a fost un prilej de a ajunge la un public mult mai larg, ne-au contactat mai multe peroane care acum ne sunt clienţi şi ne recomandă mai departe“, spune Irina Mărăşoiu, care este implicată în businessul Pater alături de fratele şi de tatăl ei.
Familia Mărăşoiu din judeţul Argeş produce ţuică din tată în fiu de cinci generaţii, iar la finalul anului 2017 a apărut brandul Pater, care a ajuns în marile lanţuri de restaurante, în hoteluri, în mai multe băcănii din Capitală.
Vlad Mihail şi Darius Lumperdean,
Bear King, Târgu-Mureş:
„Pentru că afacerile la început de drum sunt cele mai vulnerabile. Statistica ne spune că majoritatea nu supravieţuieşte pe termen lung. De aceea, este foarte important ca acestea să fie susţinute. După ce am adus conceptul Bear King în România şi am creat wurstgeri, Afaceri de la zero ne-a dat un boost de încredere şi popularitate. Am primit sute de mesaje din toată ţara şi se pare că oamenii sunt nerăbdători să deschidem locaţii noi în oraşele lor“, spun Vlad Mihail şi Darius Lumperdean, fondatorii restaurantului Bear King din Târgu-Mureş.
Cei doi antreprenori au început să se gândească la conceptul unui restaurant specializat în wurstgeri în 2018, iar în octombrie 2019 au deschis localul Bear King, în Târgu-Mureş. Conceptul a avut priză la public încă de la început, spun antreprenorii, în zilele de weekend numărul clienţilor fiind unul semnificativ pentru un business la început de drum. Wurstgerii, cârnaţi specifici Germaniei şi Austriei, sunt aduşi din Austria, chiflele sunt produse local, iar berea comercializată este produsă local sau adusă din Germania. Cei doi fondatori doresc să înregistreze la OSIM conceptul de wurstgeri, tocmai pentru a putea pregăti în detaliu planurile de extindere pentru brandul creat la Târgu-Mureş.
Dragoş Smeu,
Mavericks, Bucureşti:
„Pentru că Afaceri de la zero îţi oferă două lucruri foarte importante - îţi oferă inspiraţie să vezi alte businessuri care au început de la zero, să vezi cum au crescut şi, pe lângă inspiraţie, îţi oferă curaj, îţi arată că sunt şi alte businessuri care au început de la zero, fără nimic, şi au reuşit să crească foarte frumos, deci se poate“, spune Dragoş Smeu, fondatorul agenţiei de marketing online Mavericks.
Printre clienţii Mavericks se află lanţul de librării Cărtureşti, care a fost şi prima companie atrasă de agenţie, Mobexpert sau Office Shoes. Campaniile sunt construite special pentru fiecare client, în funcţie de etapa de dezvoltare a businessului, iar cele mai provocatoare proiecte sunt cele de fidelizare a utilizatorilor.
Silviu Lungu,
ROmobility, Bucureşti:
„Pentru că proiectul Afaceri de la zero are puterea să inspire, să îţi dea acel gram de curaj să îţi urmezi visul. Până la urmă, bastonul de antreprenor stă în geanta fiecăruia“, spune Silviu Lungu, cel care a creat ROmobility, un serviciu de depozitare a bagajelor în sistem self service.
Ideea i-a venit după o vizită în Rotterdam, când a realizat că în România nu există facilităţi de depozitare a bagajelor self service. Astfel, a investit 100.000 de euro, din fonduri proprii, în două spaţii cu seifuri automate pentru depozitarea bagajelor, unul în Centrul Vechi al Capitalei, iar celălalt în Gara de Nord, iar ulterior a mai deschis două spaţii similare – lângă aeroportul Henri Coandă din Otopeni şi în Centrul Vechi din Braşov.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE