• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.5513
  • Leu / USD5.1379
Afaceri de la zero
De la bancher la proprietar de restaurant pentru evenimente

De la bancher la proprietar de restaurant pentru evenimente

10.03.2013, 19:23 Autor: Cristina Roşca

Alexandru Ropcea a lăsat industria bancară după opt ani pentru a se lansa în antreprenoriat unde a pariat pe un restaurant dedicat exclusiv evenimentelor, fie ele corporate sau personale. El a deschis astfel acum mai bine de doi ani, în urma unei investiţii de 200.000 de euro, bani din credite bancare, localul La Seratta din Otopeni.

"A fost un pas extrem de important pentru mine, deoarece riscurile erau destul de mari. Am renunţat la salariu, la beneficii, nu mai aveam certitudinea unui venit la finalul lunii, iar rezultatele în antreprenoriat nu ţi le garantează nimeni".

El recunoaşte că în businessul de restaurante a avut de-a face cu o altă tipologie de clienţi, faţă de cei din bancă, iar discuţiile şi negocieriile purtate sunt pe alt ton. "Într-un fel discuţi despre business şi despre bani şi în alt fel despre nunta sau botezul unor oameni care se pregătesc să sărbătoarească unul dintre cele mai frumoase momente ale vieţii lor".

Alexandru Ropcea s-a lansat în antreprenoriat după ce timp de opt ani a lucrat în industria bancară, în vânzări cu clienţi corporate. Înainte de a porni la drum a făcut planuri de business, a analizat piaţa şi apoi a căutat spaţiul potrivit. "Găsirea spaţiului ideal ne-a luat ceva timp, deoarece am vrut un loc retras şi cochet, la marginea oraşului". Un atu a fost parcarea interioară care poate găzdui peste 30 maşini. Un altul a fost grădina.

Investiţiile în salonul şi grădina La Seratta au fost de 200.000 de euro, sumă necesară pentru renovarea spaţiului. "Conform planului de business mi-am propus să recuperez investiţia integral în 5 ani de la deschidere, iar până acum totul a funcţionat conform planului".

Restaurantul este folosit azi pentru a organiza nunţi, botezuri, dar şi picnicuri, barbecue-uri în curte sau petreceri/evenimente corporate. Clienţii La Seratta sunt persoane cu un nivel de educaţie ridicat, cu media de vârstă între 25 şi 35 de ani şi cu venituri medii. Localul are 200 de locuri în interior şi 65 pe terasă.

"Deocamdată restaurantul nu este a la carte, ci se adresează doar grupurilor care doresc să organizeze evenimente. Poate în viitor, în timpul verii, ne vom adresa şi publicului larg, deoarece terasele exterioare ne permit acest lucru. Va fi nevoie însă de o altă investiţie, atât în set-up, cât şi în personal".

Pe viitor Alexandru Ropcea nu vizează deschiderea de noi restaurante, ci doar dezvoltarea celui deja existent.

În 2012, La Seratta a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 150.000 de euro, iar pentru acest an estimările vizează o creştere minimă de 20%.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone