♦ Investiţia iniţială în prima cafenea a fost de circa 20.000-25.000 de euro ♦ O zi bună în cafenelele 5 to go administrate de Mălina Ion înseamnă 350-400 de cafele vândute în medie.
La doar 25 de ani, Mălina Ion a reuşit să facă ceea ce mulţi antreprenori visează: să transforme o decizie luată din instinct într-o afacere de succes. Originară din Buzău, ea s-a mutat la Braşov după terminarea liceului, pentru a-şi continua studiile. Iniţial s-a înscris la Facultatea de Litere, dar şi-a dat repede seama că nu i se potriveşte, aşa că a ales marketingul. Într-un oraş nou, fără familie aproape, şi-a pus la încercare limitele şi, la doar 20 de ani, a deschis prima franciză 5 to go împreună cu partenerul său de viaţă.
„Nu ştiam nimic despre domeniul HoReCa. Pur şi simplu am simţit că e momentul. Îndrăgeam conceptul şi eram consumator. Într-o zi, două persoane – turişti din Bucureşti, aflaţi în Braşov - m-au întrebat de unde am luat cafeaua 5 to go, pentru că se uitau de jumătate de oră şi nu găseau o locaţie. Atunci mi-am dat seama că în Braşov nu sunt suficiente cafenele 5 to go. Aşa a apărut prima mea franciză, în 2021”, povesteşte Mălina.
Investiţia iniţială în prima cafenea a fost de circa 20.000-25.000 de euro, bani veniţi de la părinţi. Cu susţinerea prietenului ei şi a familiei, dar şi cu sprijinul constant al echipei 5 to go, Mălina a învăţat rapid ce înseamnă să gestionezi un business - balanţe de profit şi pierderi, încasări, cheltuieli, responsabilitatea faţă de angajaţi. Astăzi, la cinci ani distanţă, tânăra are 12 angajaţi, trei cafenele funcţionale, dintre care una în gara Braşov şi una într-un cartier rezidenţial, iar acum pregăteşte deschiderea celei de-a patra locaţii. Faptul că a luat o franciză 5 to go a învăţat-o multe despre antreprenoriat, spune ea, şi a fost cea mai bună decizie, chiar dacă începutul a fost greu.
„M-a salvat din a-mi petrece următorii ani încercând să caut răspunsuri, pentru că nu aş fi ştiut să fac atâtea lucruri. Am avut sprijin din toate punctele de vedere din partea echipei. Au echipe pentru orice. Ei sunt acolo pentru absolut orice”, a mai spus antreprenoarea. Anul trecut, cifra de afaceri a celor trei locaţii 5 to go a ajuns la circa 500.000 de euro, iar tot profitul a fost reinvestit, la fel cum s-a întâmplat încă de la prima cafenea deschisă.
Un pas important făcut recent a fost şi extinderea primei cafenele, cea care se află într-un cartier rezidenţial. „Înainte era o cafenea to go, cu o terasă mică. Acum avem 110 mp, plus terasă. Am legat nişte relaţii foarte frumoase cu oamenii de acolo.”
O zi bună în cafenelele 5 to go administrate de Mălina Ion înseamnă 350–400 de cafele vândute în medie, iar pentru ea fiecare zi înseamnă provocări noi.
În viitor, tânăra antreprenoare îşi doreşte continue să investească în reţeaua 5 to go, iar planul său este să mai deschidă locaţii, atât în Braşov, cât şi în alte oraşe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE