Afaceri de la zero

Face anual zeci de mii de euro pe sezon

26.05.2009, 15:32
Floraria virtuala FlorilaBucuresti.ro activeaza pe piata din luna martie a anului 2007, sub administrarea companiei Esol Expert, al carei cofondator este Mircea Scarlatescu.
"Ca orice segment de pe piata online din Romania, vanzarea de flori si aranjamente florale este inca la inceput de drum, dar se afla in curs de dezvoltare si consolidare", spune Scarlatescu.
Compania a avut costuri reduse la inceputul activitatii, pentru ca finantarea a fost asigurata de FitYourBusiness Romania, companie care ofera servicii de dezvoltare web, aflata tot in proprietatea lui Mircea Scarlatescu. "Investitia initiala a constat in dezvoltarea platformei tehnice si angajarea personalului. O platforma profesionista de vanzare de flori poate costa de la 3.000 la 15.000 de euro, in functie de cerinte si de optiunile dorite." Efectuarea unor studii de piata, cautarea de parteneri si furnizori de servicii, precum si dezvoltarea platformei tehnice care sta la baza florariei online au fost pasii pe care i-au parcurs antreprenorii pentru deschiderea acestei afaceri.
Compania are patru angajati permanenti si colaboratori in web design, promovare si distributie. Preturile produselor livrate de floraria online se incadreaza intre 100 si 2.000 de lei.
Esol Expert, compania care administreaza site-ul florariei virtuale, a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de aproximativ 70.000 de euro din segmentul de flori. Vanzarile companiei cresc in principal in perioada dinaintea sarbatorilor religioase, dar si in lunile de primavara.
Marja de profit estimata de antreprenor este de aproximativ 40%.
 
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania