Afaceri de la zero

Din portofoliul companiei fac parte în prezent şase tipuri de mezeluri, dintre care trei sunt preparate crud-uscate şi trei tratate termic în celula de coacere cu lemne.

Marius Iosif face 500.000 lei cu o fabrică de procesare a cărnii în Constanţa şi vrea să intre cu mezelurile sale în restaurantele City Grill

17.06.2019, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Materia primă - atât carnea, cât şi condimentele - este luată de la mai multe abatoare ale unor producători din România şi de la alţi furnizori locali.

Marius Iosif, un antreprenor de profesie navigator, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 539.000 de lei (117.000 de euro) cu o afacere în domeniul procesării de carne. Activitatea businessului ce poartă numele Moş Iosif se desfăşoară în comuna Cumpăna din judeţul Constanţa.

Afacerea Moş Iosif este deţinută de Marius Iosif, care, împreună cu un alt asociat, a pus iniţial bazele unui mic atelier de procesare în anul 2010.

„Am început ca simplu producător şi crescător de animale. Am cumpărat şi închiriat o fermă la Tuzla şi dintr-un grajd am făcut un atelier de producţie. Am început prin a participa la târguri şi expoziţii“, spune Marius Iosif.

Antreprenorul Marius Iosif are pregătire în domeniul electrotehnicii şi a lucrat vreme de 16 ani ca navigator, însă a decis să revină la tradiţia de familie, în procesarea cărnii. De la început până acum, investiţia în echipamentele necesare pentru procesare a fost de 750.000 de euro.

„În făbricuţă noastră de mezeluri lucrăm clasic, tradiţional, simplu, dar în condiţii de lucru moderne. Materia primă este autoh­tonă, carne de vită, oaie, capră şi piept de curcan. Nu folosim carne de porc sau grăsime de porc“, spune Marius Iosif.

Din portofoliul companiei fac parte în prezent şase tipuri de mezeluri, dintre care trei sunt preparate crud-uscate şi trei tratate termic în celula de coacere cu lemne. Astfel, sub brandul Moş Iosif se vând în prezent preparate precum ghiudem tătăresc (un preparat tradiţional crud-uscat, care se consumă ca atare), babic sticks, pastramă de vită, piept de curcan marinat şi copt, cârnaţi de capră şi cârnaţi de vită şi oaie.

„Preparatele au timpi de proce­sare sau maturare de la trei la 46 de zile, în funcţie de tipul produsului.“ Materia primă - atât carnea, cât şi con­di­mentele - este luată de la mai multe abatoare ale unor produ­că­tori din Ro­mânia şi de la alţi fur­nizori locali. Pentru vânzare, Marius Iosif inten­ţio­nează să-şi extindă reţeaua de distri­buitori cu noi nume de pe piaţa resta­urantelor, dar şi să treacă dincolo de graniţe.

„Suntem prezenţi în reţelele Auchan şi Metro, în Carrefour Constanţa, în băcănii şi maga­zine de profil din Bucureşti, Constanţa, Galaţi, Bacău, Braşov şi Baia Mare. Mi-aş dori să intru pe lista de furnizori a grupului de res­taurante City Grill, dar umăresc şi ex­tinderea vânzării preparatelor în marile res­tau­rante şi pe piaţa externă“, mai spune Marius Iosif.

Cu brandul Moş Iosif, antreprenorul a ajuns la afaceri de 539.000 de lei în anul 2018, compania având opt angajaţi. Faţă de anul anterior, cifra de afaceri a avansat cu peste 70%, iar compania Moş Iosif SRL a trecut de pe pierdere pe profit.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania