Afaceri de la zero

Unele businessuri „migrează“ către zona de mărţişoare, chiar dacă nu aceasta este principala lor activitate.

Mărţişoare „made in Ro“: zeci de afaceri de la zero au lucrat de zor la concepte noi de mărţişoare

28.02.2022, 12:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Tot felul de obiecte ajung să fie reprezentate în miniatură, însoţite de şnurul clasic al mărţişorului, iar unii antreprenori au identificat şi nişe pe această piaţă, cum ar fi broşele care pot fi purtate tot anul, miniaranjamentele florale şi mărţişoarele comestibile.

Pentru multe afaceri creative, luna martie este, în atelierele lor, prilej de multă agitaţie pentru a duce la bun sfârşit comenzile de mărţişoare care le-au umplut deja agendele. Tot felul de obiecte ajung să fie repre­zentate în miniatură, însoţite de şnurul clasic al mărţişorului, iar unii antreprenori au identi­ficat şi nişe pe această piaţă, cum ar fi broşele care pot fi purtate tot anul, miniaranja­mentele florale şi mărţişoarele co­mestibile.

„Este cea mai aglomerată pe­rioadă, am primit deja comenzi pentru peste 300 de mărţişoare“, spunea Nicoleta Nicşan, fondatoarea afacerii Fuioru’ Fermecat, încă de la sfârşitul lunii ianuarie.

În perioada sărbă­torilor de iarnă şi a mărţişorului, o parte impor­tantă din clienţi o reprezintă companiile care oferă cadouri angajaţilor. Din­colo de mărţişoare, Nicoleta Nicşan creează şi lumânări de botez pictate manual, cutii de trusouri, căni, puşcu­liţe, cutii de amintiri sau decoraţiuni. Mărţişoarele au fost însă punctul de pornire pentru afacerea ei, la fel ca în cazul Ceramic Sparrow, businessul Andreei Lăz­ărescu şi al lui Tiberiu Dăn­cilă, care au făcut primii bani vân­zând mărţi­şoare la Mu­zeul Ţăranului Român.

Alte businessuri „migrează“ către zona de mărţişoare, chiar dacă nu aceasta este principala lor activitate. „Cea mai bună lună ca vânzări a fost martie (2020 – n. red.). Atunci a fost un boom, pentru că am vândut multe mărţişoare cu licheni şi aranjamente florale“, spunea, la emisiunea Afaceri de la zero, Diana Brătilă, fondatoarea businessului cu aranjamente florale din plante suculente sau licheni Semperviva.

Spicul de grâu sau Huna – care fac mărţişoare din piele, Ţara lui Papion – care creează mărţişoare cu simboluri tradiţionale, Art the wood şi Lemneria – cu mărţişoare din lemn – sunt numai câteva exemple.

Citiţi poveştile a 30 de afaceri de la zero care produc mărţişoare pe site-ul Ziarului Financiar, unde regăsiţi, de asemenea, în fiecare zi o poveste nouă de business, în secţiunea Afaceri de la zero.


 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania