• Leu / EUR4.7786
  • Leu / GBP5.7198
  • Leu / USD4.2746
Afaceri de la zero

Ovidiu Coşarcă şi Diana Hornescu fabrică ustensile şi decoraţiuni din lemn şi au ajuns la afaceri de 91.000 lei în 2018

04.06.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Produsele lor, grupate sub brandul Art the Wood, se găsesc în restaurante din Bucureşti, ca Maize, NOUA, Caju, Joseph sau Papila.

Ovidiu Coşarcă şi Diana-Sherianne Hornescu, o fa­mi­lie de antreprenori din Bu­cureşti, au ajuns anul tre­cut la afaceri de 91.000 de lei din vânzarea de decoraţiuni şi us­ten­sile din lemn. Obiectele sub brandul Art the Wood se găsesc astăzi în mai mul­te restaurante din Bucureşti. Bazele aces­tei afaceri au fost puse în urmă cu cinci ani.

„Am vrut să-i fac un cadou de Crăciun special şi personalizat prietenei mele (Diana – n. red.). Am proiectat de la zero o lampă ce urma să fie gravată cu toa­­te simbolurile care ne reprezentau. După câteva zile, mi-am dat seama că nu am aparatura necesară pentru a o con­stru­i aşa cum îmi doresc, aşadar am căutat un atelier care să o lucreze şi, după aproape o lună de muncă, am avut-o gata“, îşi aminteşte Ovidiu Coşarcă.

Nu a trecut mult până când au înce­put să creeze împreună mărţişoare, cado­uri pen­tru 8 Martie, bijuterii, decoraţiuni pen­tru Crăciun. Canalul de desfacere era, la început, plaja din Vama Veche, iar astăzi pro­dusele lor se găsesc în res­tau­ran­te din Bu­cu­reşti, ca Maize, NOUA, Caju, Joseph sau Papila. Afacerea a fost şi este în continuare susţinută din fonduri proprii.

„Investiţia a fost făcută în timp, din banii pe care îi câştigam la jobul de atunci. Nu am avut un buget de investiţii iniţial. Salariu de salariu (fiindcă pe vremea ace­ea eu lucram ca inginer geodez, iar prie­tena mea era studentă), investeam în lemn şi o parte din serviciile de debitare. La început, colaboram cu un atelier care nu ne permitea să folosim noi aparatele, pe care, de altfel, nici nu ştiam să le folosesc. Luni bune am rulat pe un mare minus, acumulam datorii, ne mai împrumutam la prieteni“, spune Ovidiu Coşarcă.

Abia după un an şi după o primă comandă venită de la o firmă de publici­tate au început să simtă că businessul lor ar putea să meargă într-adevăr. În 2018, cifra de afaceri a Art the Wood a ajuns la 91.000 de lei.

Producţia are loc la NOD Maker­space – o zonă de coworking destinată in­dus­triilor creative, unde, de trei ani în­coa­ce, se află atelierul celor doi antreprenori, după ce, la început, produceau acasă şi aveau dormi­toa­rele pline de cutii, pie­se de asamblat, li­pici şi menghine. Dincolo de spaţiul propriu-zis, NOD Makerspace pune la dispoziţia chiriaşilor şi instrumentele de lucru necesare. Materia primă este luată din magazinele de bricolaj.

„Prietena mea, care, între timp, mi-a devenit soţie, mă ajută constant la partea de design şi tot ce ţine de marketing online. Ea se ocupă de pagina de Facebook, promovare, aduce o parte dintre clienţi“, spune Ovidiu Coşarcă.

Site-ul este una dintre realizările recente ale celor doi antreprenori, care mai speră ca, în 2019, să-şi înregistreze marca la OSIM, dar şi să crească numărul de angajaţi.

„Avem un portofoliu de clienţi foarte vast, de la bucătari-şefi care au apelat la noi pentru a le crea accesorii de bucătărie şi service, la firme care organizează eveni­men­te, pe partea de decoruri (I Do Weddings), firme de publi­citate sau simpli oameni care îşi doresc obiecte deosebite de decor sau mobilă.“

Cel mai bun canal de promovare, spu­ne Ovidiu Coşarcă, sunt foştii clienţi, care fac mai departe recomandări. Cu alte cuvinte, clienţii vechi sunt cei care aduc clienţi noi.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania