Afaceri de la zero

S-au axat pe vanzari in strainatate

26.05.2009, 14:48
Trei tineri informaticieni, Adrian Roman, Dan Gurghian si Ionel Orza, au fondat compania Amplusnet in Targu-Mures in 2003, care le aduce 500.000 de euro din vanzarea de aplicatii soft in afara Romaniei.
"Acesta este domeniul in care toti aveam un background, deci s-ar putea spune ca mai mult ne-a ales afacerea pe noi decat noi pe ea. Aveam cativa ani de experienta in programare, project management, comert electronic si alte activitati specifice domeniului, insa nu aveam experienta la nivel de business propriu", a declarat Adrian Roman, unul dintre fondatorii companei.
Ideea afacerii lor a constat in dezvoltarea de produse software proprii pe care ulterior sa le promoveze si sa le vanda pe internet. "Primul produs avizat a fost unul de monitorizare a activitatii pe calculator a angajatilor. Odata cu soft-ul Cyclope s-a nascut si compania Amplusnet", a spus el.
Investitia initiala s-a ridicat la 3.500 de euro si a constat in calculatoare si soft. "Pe parcursul primilor ani profitul a fost reinvestit. Ulterior, am inceput sa investim in echipamente si angajati", a precizat el.
Afacerea a fost demarata cu trei angajati, in prezent lucrand in companie 15 oameni.
Compania are clienti din doua categorii, respectiv utilizatori casnici si companiile mici si mijlocii. "In ceea ce priveste produsele business putem spune ca orice companie/institutie publica ce are minimum zece calculatoare este un potential client", a spus el.
Compania Amplusnet are peste 20 de produse, atat pentru utilizatorii casnici, cat si pentru mediul de business (monitorizare angajati, monitorizarea infrastructurii IT, online privacy).
Circa 30% din vanzari se realizeaza in Romania.
In ceea ce priveste vanzarile internationale, compania are clienti in peste 15 tari, printre care Statele Unite, Marea Britanie, Canada, Danemarca, Australia si Columbia.
Cifra de afaceri a companiei a fost de 250.000 de euro in 2007, iar marja de profit de 20%, a explicat el.
 
Amplusnet:
Cifra de afaceri: 250.000 de euro
Investitie: 3.500 de euro
Circa 30% din vanzari se realizeaza in Romania
Vanzari internationale: in peste 15 tari
 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania