♦ Afaceri de la Zero a împlinit şase ani în luna mai a acestui an, iar pentru a marca o întreagă generaţie de mici antreprenori, am decis să îi căutăm pe primii „noştri“ milionari, în lei sau în euro. Avem şi un disclaimer de oferit înainte de orice text în care îi vom prezenta pe „Milionarii de la afaceri de la zero“. Scopul lor nu a fost milionul, ci modul în care reuşesc să construiască ceva pornind de la nimic urmând vise, pasiuni, nevoi, idei. Milionul, în cazul lor, este al proiectelor pe care le-au creat şi care au convins consumatorii, nu este un cont al lor în vreo bancă.
Laurent Pfeffer, francezul care a fondat brandul Catleya, o cramă boutique în Corcova, judeţul Mehedinţi, unul dintre primii antreprenori prezentaţi de ZF la Afaceri de la Zero, a reuşit încă din 2020 să depăşească pragul de afaceri de un milion de lei după ce şi-a făcut cunoscut brandul la clienţii din HoReCa.
„Fiind o cramă mică nu aveam un agent de vânzare şi de aceea eu cu soţia am mers prin toată ţara să vorbim despre Catleya, să organizăm degustări în anumite locaţii. Am organizat şi evenimente la cramă pentru a ne face cunoscuţi“, a spus el. Firma pe care o conduce a depăşit pragul de un milion de lei în 2020 iar anul trecut a atins nivelul de 1,4 milioane de lei.
Pfeffer, oenolog şi vinificator de origine franceză, a ajuns pentru prima dată în România în 2003, în oraşul Târgu Bujor din judeţul Galaţi, într-un schimb de experienţă în timpul facultăţii, iar câţiva ani mai târziu a dezvoltat primul său proiect: Catleya, o cramă boutique în Corcova, judeţul Mehedinţi. Crama Catleya vinde minim 80.000 de sticle pe an iar pentru acest an antreprenorul speră să se apropie chiar de 100.000 de sticle vândute din producţia proprie.
„90% din sticle sunt vândute în România iar 10% la export, în Franţa în special. Vrem să ne dezvoltăm şi în turismul viticol, am accesat un program pe fonduri europene pentru a construi câteva căsuţe pentru turişti“. În Corcova sunt doar 4-5 pensiuni în acest moment, unde iubitorii de vin se pot caza şi pot veni să viziteze crama. Mirabela Tiron
Plantaţia de viţă de vie se întinde pe 14 hectare iar antreprenorul a dezvoltat mai multe game de vinuri.
Investiţiile în proiectul Catleya s-au ridicat la peste 600.000 de euro, bani care au venit inclusiv din proiecte de finanţare pentru care Laurent Pfeffer a aplicat de-a lungul timpului.
Afaceri de la Zero a strâns în cei şase ani de viaţă ai proiectului realizat de Ziarul Financiar şi susţinut de Banca Transilvania peste 1.500 de poveşti care arată o Românie care munceşte, o Românie pricepută, atentă, implicată în business şi în nevoile comunităţii. Platforma Afaceri de la Zero le-a ascultat vocea şi povestea atunci când erau prea mici să fie luaţi în seamă, le-a dat încredere că se poate, că şi atunci când ai o cifră de afaceri de 10.000 sau 20.000 de euro, când nu ai marketing şi nici nu îţi poţi permite influenceri, ai totuşi un loc în care să îţi spui povestea, un loc în care îi vezi şi pe alţii ca tine, în care legi prietenii şi parteneriate.
Dacă doriţi să revedeţi:
► Catleya, povestea: Afaceri de la zero. Laurent Pfeffer, un oenolog francez, a creat brandul Catleya, o cramă boutique în Corcova, şi vrea să ajungă la vânzări de 250.000 de euro în 2019
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE