♦ Afaceri de la Zero împlineşte şase ani luna aceasta, iar pentru a marca o întreagă generaţie de mici antreprenori, am decis să îi căutăm pe primii „noştri“ milionari în lei sau în euro. Avem şi un disclaimer de oferit înainte de orice text în care îi vom prezenta pe „Milionarii de la Afaceri de la Zero“. Scopul lor nu a fost milionul, ci modul în care reuşesc să construiască ceva pornind de la nimic urmând vise, pasiuni, nevoi, idei. Milionul, în cazul lor, este al proiectelor pe care le-au creat şi care au convins consumatorii, nu este un cont al lor în vreo bancă.
Matca, un producător de parfumuri artizanale din Sibiu, a pornit în 2019, din pasiunea Georgianei Ştefănoaei şi a lui Sebastican Ţiplea pentru parfumuri. Totul a început în urma unui curs de antreprenoriat, când au luat decizia de a-şi deschide propriul business. Parfumurile realizate la Sibiu ajung în peste 17 magazine din ţară şi din afară, două dintre acestea fiind în Austria şi Norvegia.
Brandul numără 10 parfumuri, dar un total de 30 de articole, având şi alte tipuri de produse precum lumânări parfumate, odorizante de cameră şi altele. Producţia a pornit din propria sufragerie a celor doi antreprenori, apoi s-a mutat într-un atelier, ca mai apoi să se mute într-un spaţiu şi mai mare. În tot acest timp, profitul businessului a fost reinvestit pentru a se putea dezvolta.
Businessul a reuşit să ajungă la afaceri de peste 1 milion lei în 2024, în creştere cu 78% faţă de nivelul înregistrat în 2023.
„Am avut o creştere sănătoasă, în linie cu ritmul nostru de dezvoltare sustenabilă. Am depăşit pragul de 1 milion de lei, ceea ce ne confirmă că există un interes real pentru produsele noastre şi care reflectă o comunitate fidelă”, spune Georgiana Ştefănoaei.
Atingerea acestui prag nu a fost făcută cu “obiective agresive, ci printr-o creştere firească”, iar cei care i-au susţinut cel mai mult în această dezvoltare au fost chiar clienţii care revin şi îi recomandă.
Creşterea businessului până în acest punct le-a confirmat că se poate construi un brand de parfumuri şi în România, fără compromisuri.
„A fost mai mult o confirmare că se poate construi un brand de parfumuri naturale într-un mod onest, fără compromisuri. Nu am sărbătorit, dar am simţit recunoştinţă. A fost important nu doar pentru cifră în sine, ci pentru ce spune despre echilibru: între creaţie, sustenabilitate şi business”, mai spune ea.
Afaceri de la Zero a strâns în cei şase ani de viaţă ai proiectului realizat de Ziarul Financiar şi susţinut de Banca Transilvania peste 1.500 de poveşti care arată o Românie care munceşte, o Românie pricepută, atentă, implicată în business şi în nevoile comunităţii. Platforma Afaceri de la Zero le-a ascultat vocea şi povestea atunci când erau prea mici să fie luaţi în seamă, le-a dat încredere că se poate, că şi atunci când ai o cifră de afaceri de 10.000 sau 20.000 de euro, când nu ai marketing şi nici nu îţi poţi permite influenceri, ai totuşi un loc în care să îţi spui povestea, un loc în care îi vezi şi pe alţii ca tine, în care legi prietenii şi parteneriate.
Dacă doriţi să revedeţi:
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE