Afaceri de la zero

Şase ani de Afaceri de la Zero şi primii noştri milionari. Kidstory, o platformă online care vinde jocuri şi jucării, a ajuns la venituri de 3 milioane de lei. „Următorul target este 1 milion de euro“

29.05.2025, 10:00 Autor: Miruna Diaconu

Afaceri de la Zero împlineşte şase ani luna aceasta, iar pentru a marca o întreagă generaţie de mici antreprenori, am decis să îi căutăm pe primii „noştri“ milionari, în lei sau în euro. Avem şi un disclaimer de oferit înainte de orice text în care îi vom prezenta pe „Milionarii de la afaceri de la zero“. Scopul lor nu a fost milionul, ci modul în care reuşesc să construiască ceva pornind de la nimic urmând vise, pasiuni, nevoi, idei. Milionul, în cazul lor, este al proiectelor pe care le-au creat şi care au convins consumatorii, nu este un cont al lor în vreo bancă.

Kidstory, o platformă online care vinde jocuri şi jucării, a pornit după ce Elena Ion-Cauris a renunţat la jobul său din bancă pentru a dez­volta propriul proiect antrepre­norial. Platforma, pornită în 2020, a ajuns la afaceri de 3 milioane lei în 2024, iar ţinta Elenei Ion-Cauris este să depăşească venituri de 1 mil. euro (aproximativ 5 mil. lei), însă nu crede că acest obiectiv va fi atins în acest an.

„Când Kidstory a atins primul milion de lei, a fost momentul ăla clar în care mi-am zis: Da, pot şi eu! A fost o bucurie reală, dar scurtă – imediat mi-a venit în minte următorul target. Am sărbă­torit cu o cafea bună şi cu planuri noi şi un pic mai multă presiune. Sincer, e genul de milestone care te motivează să ridici şi mai sus ştacheta. Următorul target este 1 milion de euro“, spune Elena Ion-Cauris.

Prima sumă investită de antreprenoare în proiectul său antreprenoriat a fost 500 lei, care au mers în crearea platformei. Pe lângă bani, era nevoie şi de parteneri, motiv pentru care ea a trimis sute de e-mailuri către producători de jucării din întreaga lume pentru a-şi căuta partenerii cu care să pornească la drum. Ulterior, a fost necesară investiţia în crearea unui mic stoc de jucării de produse, care s-a ridicat la 8.000 de dolari.

Astăzi, platformă numără peste 1.000 de jocuri şi jucării, care ajung la copiii din toată ţara.



Afaceri de la Zero a strâns în cei şase ani de viaţă ai proiectului realizat de Ziarul Financiar şi susţinut de Banca Transilvania peste 1.500 de poveşti care arată o Românie care munceşte, o Românie pricepută, atentă, implicată în business şi în nevoile comunităţii. Platforma Afaceri de la Zero le-a ascultat vocea şi povestea atunci când erau prea mici să fie luaţi în seamă, le-a dat încredere că se poate, că şi atunci când ai o cifră de afaceri de 10.000 sau 20.000 de euro, când nu ai marketing şi nici nu îţi poţi permite influenceri, ai totuşi un loc în care să îţi spui povestea, un loc în care îi vezi şi pe alţii ca tine, în care legi prietenii şi parteneriate.

Dacă doriţi să revedeţi:  Povestea Kidstory: Afaceri de la Zero. Elena Ion-Cauris a creat Kidstory, o platformă care vinde jucării şi care a listat peste 1.000 de produse. A pornit cu 500 de lei investiţia în platformă, sute de e-mailuri trimise către producători şi un prim stoc care a costat 8.000 de dolari