Afaceri de la zero
Scoala de dansuri latino

Scoala de dansuri latino

26.05.2009, 14:14
Doctorand cu specializarea marketing si pasionat de dansurile latino, Dumitru Balan a infiintat la sfarsitul anului 2004, la varsta de 23 de ani, scoala de dansuri Latino Time, cu o investitie minima de 100 de euro. „Am deschis aceasta afacere pentru ca aveam sansa de a activa intr-un domeniu in care concurenta era nesemnificativa", a declarat el.
Inchirierea unui spatiu pentru desfasurarea activitatii si infiintarea firmei, o scurta cercetare a pietei si promovarea in cadrul unui club de dans au fost pasii parcursi pentru deschiderea acestei afaceri.
Investitia initiala de 100 de euro a fost necesara pentru plata chiriei unei sali pentru desfasurarea cursurilor. „Suportul muzical a fost asigurat in primele doua luni de combina muzicala proprie, iar ulterior am cumparat una noua."
Printre clientii tinta ai companiei se afla adultii cu varste cuprinse intre 23 si 30 de ani si copii de 5-12 ani. Pe timpul verii, numarul clientilor se reduce cu circa 30%.
Pretul abonamentelor pentru cursurile de dans pentru adulti si copii variaza intre 100 si 250 de lei, in functie de numarul de sedinte. O sedinta de dans individuala de 120 de minute ajunge la pretul de 200 de lei. Pe langa cursurile de dans, scoala ofera show-uri demonstrative, iar valoarea pentru o reprezentatie de dans a unei perechi porneste de la pretul de 800 de lei.
Cifra de afaceri pentru cele trei societati pe care le detine antreprenorul- Latino Time, Latino & Events Time, Party& Events Time - a fost in 2007 de circa 72.000 de euro. „In 2008 au scazut afacerile cam cu o treime fata de anul 2007, din cauza conjuncturilor nefavorabile: schimbarea locatiei noastre, efectele negative ale climatului economic international, piata neagra a cursurilor de dans.
 
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania