Afaceri de la zero
Vrei să deschizi un magazin online? Care sunt regulile nescrise ale comerţului invizibil

Vrei să deschizi un magazin online? Care sunt regulile nescrise ale comerţului invizibil

22.03.2013, 11:23 Autor: Razvan Muresan

Deschiderea unui magazin electronic este primul lucru care-i vine în minte oricărui angajat care se visează antreprenor, scrie revista Business Magazin. Ce produse se vând cel mai bine pe internet, când şi cui trebuie să le vinzi şi în ce domeniu e cel mai uşor şi profitabil să-ţi începi o afacere?

"Provocarea e să fii într-o industrie ca asta în momentul în care ea se transformă. Ceea ce am găsit aici este exact o tranziţie între tradiţional şi online. Mediul e atât de dinamic şi de competitiv încât oricine îşi doreşte să fie într-o astfel de industrie", spunea recent Dragoş Dinu, noul CEO al Domo şi executivul care a condus cea mai mare afacere din domeniul farmaceutic din România, A&D Pharma, ajunsă astăzi la un miliard de euro. Reţeaua de magazine Domo, cunoscută mai ales pentru comercializarea în magazine a produselor electro-IT, a vândut anul trecut online produse de 12 milioane de euro dintr-un total al vânzărilor de circa o sută de milioane de euro. "Toată lumea simte online-ul", spune Dragoş Dinu, care observă că mediul online de business din România este extrem de eterogen: doar 10-15% dintre clienţi comandă şi plătesc pe internet şi primesc apoi produsul acasă. Restul comandă online, dar plătesc în numerar, pe seama lipsei de încredere în sistemul de plăţi electronice, sau comandă online şi merg să ridice produsul din showroom sau magazin. Cu alte cuvinte, pe toată durata de tranziţie între comerţul tradiţional şi cel electronic, clientul are nevoie de o "amprentă fizică", după cum o denumeşte Dinu.

Află care sunt regulile comerţului electronic şi ce trebuie să ştii înainte să-ţi deschizi o afacere online din revista Business Magazin.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania