♦ Pe piaţa îngheţatei, cele mai vândute branduri sunt cele deţinute de multinaţionale ♦ Însă antreprenorii au observat că trendul micilor magazine cu îngheţată şi cu alte dulciuri prinde şi în România astfel că au decis să pună bazele unor astfel de businessuri, dar nu doar în oraşele mare precum Bucureşti, Cluj sau Constanţa, dar chiar şi în oraşe mai mici sau chiar comune ♦ Mai mult, îngheţata şi gelato au devenit un segment de creştere şi pentru cofetării care aveau deja infrastructura pregătirii dulciurilor ♦ Cât de multe mici afaceri sunt în domeniul îngheţatei şi ce şanse sunt ca acest segment să mai atragă alte nume?
Mai mult de 270 de firme sunt active în producţia de îngheţată, iar cele mai multe, peste 90%, sunt la nivel micro, adică au mai puţin de nouă angajaţi, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor furnizate de platforma BRIDGE-to-INFORMATION.
Acestea sunt cifrele din spatele unui adevărat fenomen în industria îngheţatei, o tendinţă tot mai vizibilă de extindere de mici afaceri, de mici chioşcuri sau food truckuri atât în zonele centrale ale marilor oraşe, dar şi în comunităţi mai mici, unde „mergem la îngheţată“ s-a transformat în dezvoltarea unor businessuri care se bazează în special pe dorinţa românilor de a consuma produse premium.
„Este o oportunitate de business. Eu cred că se poate dezvolta foarte mult o afacere în acest domeniu, deoarece la noi este un segment care s-a dezvoltat foarte puţin, oportunitate de business pentru ce vrea să crească, pentru cine vrea să investească foarte mult şi să câştige foarte mult sau nu, sau mă rog, este o oportunitate de a avea o activitate unde să munceşti cu plăcere şi să faci ce-ţi place“, spune Roxana Mihai, fondatoarea gelateriei DolciConi din centrul Capitalei. Ea a deschis gelateria în 2015 şi spune că, deşi îngheţata a rămas un produs puternic sezonier, prezenţa la evenimente corporate sau private ţine activ businessul şi în timpul iernii. De altfel, şi gelateria este deschisă pentru public tot timpul anului.