Analiză

ANALIZĂ ZF. Comerţul alimentar va ajunge la 25 mld. euro până în 2025, urmând să crească în medie cu 5% pe an. Cota de piaţă a reţelelor străine va urca la 80%. Anul trecut, comerţul alimentar a ajuns la 19 mld. euro, continuându-şi trendul ascendent în pofida pandemiei de COVID-19

ANALIZĂ ZF. Comerţul alimentar va ajunge la 25 mld....

Autor: Cristina Roşca

10.10.2021, 09:50 499

În ultimii cinci ani (2015-2020) piaţa a crescut cu 4 mld. euro, iar avansul va continua în mod similar până în 2025 Principalele segmente câştigătoare în următorii ani vor fi discountul, convenienţa şi online-ul.

Online-ul va ajunge să mă­nân­ce 2% din co­merţul alimentar până în 2025, mai mult decât dublu faţă de anul trecut, însă câşti­gătorul absolut al aces­tei perioade va fi seg­mentul de discount care va ajunge la o cotă de piaţă de 38%, arată o analiză a companiei de cer­cetare şi analiză Roland Berger. Conve­nien­ţa, mai exact magazinele moderne de pro­ximitate, va câştiga teren, în timp ce perdanţii vor fi hipermarketurile şi co­merţul tradiţional, arată aceeaşi sursă.

Totuşi, trebuie menţio­nat că în această perioa­dă (2020-2025) şi piaţa to­tală va creşte, în medie cu 5% pe an, de la 19 mld. euro anul trecut la 25 mld. euro în 2025. Astfel, în cazul hiper­mar­keturilor spre exem­plu, deşi cota de pia­ţă va scădea de la 12% la 9%, în valori ab­solute (vânzări), lucrurile arată altfel. Mai exact, ele vor stagna. Asta înseamnă că în acest format românii vor merge în con­ti­nuare şi vor cheltui aceiaşi bani ca în pre­zent, doar că sumele suplimentare ce vor re­zulta din creşterea puterii de cum­părare vor fi îndreptate spre alte tipuri de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO