♦ În ultimii cinci ani (2015-2020) piaţa a crescut cu 4 mld. euro, iar avansul va continua în mod similar până în 2025 ♦ Principalele segmente câştigătoare în următorii ani vor fi discountul, convenienţa şi online-ul.
Online-ul va ajunge să mănânce 2% din comerţul alimentar până în 2025, mai mult decât dublu faţă de anul trecut, însă câştigătorul absolut al acestei perioade va fi segmentul de discount care va ajunge la o cotă de piaţă de 38%, arată o analiză a companiei de cercetare şi analiză Roland Berger. Convenienţa, mai exact magazinele moderne de proximitate, va câştiga teren, în timp ce perdanţii vor fi hipermarketurile şi comerţul tradiţional, arată aceeaşi sursă.
Totuşi, trebuie menţionat că în această perioadă (2020-2025) şi piaţa totală va creşte, în medie cu 5% pe an, de la 19 mld. euro anul trecut la 25 mld. euro în 2025. Astfel, în cazul hipermarketurilor spre exemplu, deşi cota de piaţă va scădea de la 12% la 9%, în valori absolute (vânzări), lucrurile arată altfel. Mai exact, ele vor stagna. Asta înseamnă că în acest format românii vor merge în continuare şi vor cheltui aceiaşi bani ca în prezent, doar că sumele suplimentare ce vor rezulta din creşterea puterii de cumpărare vor fi îndreptate spre alte tipuri de magazine.