Analiză

ANALIZĂ ZF. Faţă în faţă: structura comerţului alimentar în România versus regiune şi Occident arată diferenţele în obiceiurile de consum. În Vest, domină hipermarketurile şi supermarketurile, dar aceste segmente pierd teren, în timp ce online-ul vine tare din urmă

ANALIZĂ ZF. Faţă în faţă: structura comerţului...

Autor: Cristina Roşca

19.12.2021, 12:01 1647

În Europa de Est, magazinele mari nu pierd teren, dar proximitatea şi discountul cresc, după modelul ultimilor ani. În România, până în 2025, comerţul tradiţional îşi va fi înjumătăţit cota de piaţă, la 21%, apropiindu-se de nivelul din Occident, iar magazinele de discount vor fi lider detaşat, urmând a mânca aproape 40% din încasările sectorului Cota de piaţă a acestui segment va fi astfel mai mult decât dublă faţă de regiune sau vestul Europei.

Structura comerţului alimen­tar din România, din Europa de Est şi cea de Vest este diferită, iar acest lucru este un indicator pentru obice­iurile de consum, dar şi pentru evoluţia industriei - în ultimii ani, dar şi în următorii.

Compania de cercetare şi analiză Roland Berger a studiat fiecare dintre cele trei pieţe pe o perioadă de zece ani, mai exact a structurat comerţul alimen­tar de astăzi pe segmente şi l-a pus faţă în faţă cu el însuşi acum cinci ani şi cu el de peste cinci ani, pe baza estimărilor actuale. Rezultatul indică o serie de asemănări, dar şi multe diferenţe.

Mai exact, atât local, cât şi în regiune şi în Occident, online-ul creşte. Diferă doar viteza - mai mare în pieţele dezvoltate din Vest. Astfel, acest segment-vedetă în pandemie va ajunge la 2-3% cotă de piaţă în partea de est a Bătrânului Continent, pe când în vest va merge spre 10% până în 2025.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO