Analiză

Analiză ZF: AFI Cotroceni conduce topul mallurilor după suprafaţă. Un metru pătrat ar trebui să genereze vânzări de 1.500 de euro pe an

Analiză ZF: AFI Cotroceni conduce topul mallurilor după...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

18.03.2019, 00:08 1442

Cele mai mari zece centre comer­cia­le din Bucureşti ca suprafaţă cu­mu­lează aproape 600.000 de metri pătraţi şi circa 1.500 de ma­ga­zine, potrivit calcu­lelor ZF pe ba­za datelor transmise de companii sau în lipsa răs­punsurilor din partea acestora.

La o populaţie a Bucureştiului de 1,8 mi­lioa­ne de locuitori şi circa 600.000 de metri pă­traţi de malluri, rezultă că la fiecare trei bucureşteni există un metru pătrat de cumpărături doar în malluri, fără a lua în calcul şi cen­trele co­mer­cia­le de dimensiuni mai mici, precum parcuri de re­tail sau galerii comerciale.

„În Bucureşti, stocul de retail este la un nivel comparativ cu media din CEE (Europa Centrală şi de Est - trad.), respectiv 545 de metri pătraţi la 1.000 de locuitori. Cu toate acestea, mai este loc de centre comerciale, în centrul şi nord-vestul Bucureştiului“, spune Carmen Ravon, head of retail leasing în cadrul com­pa­niei de consultanţă imobiliară CBRE România.

În ceea ce priveşte vânzările, regula din re­tail spune că fiecare metru pătrat de spaţiu co­mer­cial - excluzând food courtul - trebuie să gene­reze 1.500 de euro pe an. Zona dedicată spa­ţiilor cu mâncare ar trebui să aibă vânzări de 2.500 de euro pe metru pătrat pe an pentru a fi ren­tabilă închirierea, potrivit datelor furnizate de consultanţii imobiliari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO