Analiză

Ce îi trebuie Capitalei ca să devină un hub pentru multinaţionale

Foto Silviu Matei
04.09.2012, 00:08 3172

Şapte din cele 15 multinaţionale întrebate de ZF îşi conduc businessul de zeci sau sute de milioane de euro din România, una dintre cele mai mari pieţe din regiune.

Bucureştiul a fost ales fie pentru că managerii acestora au considerat că în România este cel mai mare potenţial de creştere, fie pentru că aici se află principalele fabrici din regiune. "România este cea mai mare ţară din hub şi o mare oportunitate pentru business, având o populaţie considerabilă şi un potenţial bun de creştere pe termen mediu.

Hub-ul Central Europe South (modul în care este organizată compania în regiune - n.red.) reprezintă un business de peste 150 de milioane de euro, din care Ro­mâ­nia reprezintă peste 50 de milioane de euro", a spus Victor Geus, directorul general al Central Europe South, GSK Consumer Healthcare. Divizia de Consumer Healthcare a GlaxoSmithKline are această organizare din ianuarie 2011, iar divizia regională numără 12 ţări.

Numărul multinaţionalelor cu centru la Bucureşti ar putea creşte dacă ar exista o legislaţie de tip holding sau da­că ar exista stabilitate economică şi fiscală, spun consultanţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO