Analiză

Magazinele emit 4 mld. de bonuri fiscale anual. Cine le va număra?

26.07.2010, 23:58 44

Marile reţele de retail, magazinele alimentare, cele de tipdiscount sau chioşcurile de cartier emit anual cel puţin 4 miliardede bonuri fiscale, potrivit unui calcul ZF.
Intenţia premierului Emil Boc de a reduce evaziunea fiscală prinacordarea unor stimulente pentru românii care solicită şi păstreazăbonurile fiscale nu va avea efectul scontat, spun consultanţiifiscali şi comercianţii.
"Încercarea de reducere a evaziunii fiscale nu a fost, nu este şinu va putea fi niciodată pusă în sarcina consumatorilor.Autorităţile sunt cele care ar putea să ia o serie de măsuri pentrucombaterea evaziunii fiscale, prin implementarea unor sistemeinformatice, de exemplu", susţine Marius Stăncescu, preşedintelefirmei de consultanţă financiară şi de business Riff HoldingInternational.
Estimarea ZF a luat în considerare numărul de clienţi care cumpărăanual produse din magazine. Astfel, dacă dintr-un hipermarketcumpără anual 2 milioane de români, iar un supermarket areaproximativ 1,5 milioane de clienţi, volumul de bonuri emise estemai mare în magazinele alimentare şi chioşcurile de cartier, careemit peste 2,7 miliarde de bonuri pe an şi care au între 25.000 şi63.000 de clienţi pe an. În România există aproximativ 600 dehipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash and carry saudiscount, 39.000 de magazine alimentare şi peste 13.500 dechioşcuri de cartier şi magazine din benzinării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO