Analiză

Mobila, bricolajul sau gadgeturile au pierdut un client din cinci

Mobila, bricolajul sau gadgeturile au pierdut un client din cinci

Autor: Mihaela Popescu

07.10.2010, 23:59 67

Aproximativ unu din cinci români a renunţat la achiziţia deproduse de bricolaj, mobilă sau gadget-uri din cauza crizei, aratăun studiu realizat de Initiative, companie a grupului Lowe, înrândul consumatorilor cu vârsta între 21 şi 45 de ani din mediulurban.

Mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi în cadrul cercetăriide piaţă au declarat că şi-au schimbat obişnuinţele de cumpărăturipentru că au resimţit criza în propriile buzunare, iar acum merg înmagazine care oferă preţuri mici, 66% dintre aceştia căutând în modactiv oferte speciale şi promoţii.

Acest lucru a schimbat fundamental modul în care companiilecomunică cu consumatorii, spune Steve Dallas, Managing Director alcompaniei Initiative. "Preţul a devenit un laitmotiv în comunicarea«de criză»", afirmă el.
Criza care a lovit în plin economia românească începând cu toamnalui 2008 a produs pierderi de circa 30 de miliarde de euro în PIBşi a trimis în insolvenţă afaceri de 11 miliarde de euro. În totacest timp, aproape 600.000 de oameni şi-au pierdut locurile demuncă, iar angajaţii rămaşi în sistemul de stat (circa 1,3 mil.persoane) şi cei din firmele private (2,9 mil.) şi-au văzutsalariile reduse cu 10-30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO